Banner 980x90

"Rīgas satiksmes" budžetu apstiprina ar Ls 12,8 miljonu deficītu

Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā ar deputātu balsojumu tika apstiprināts šā gada Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksmes" budžets ar 12,8 miljonu latu lielu deficītu.

Par jautājuma atbalstīšanu nobalsoja desmit deputāti.

Kā skaidroja uzņēmuma pārstāve, izdevumi šogad plānoti 102 miljonu latu apmērā, bet ieņēmumu kopējais apjoms 2012.gadam plānots 89,2 miljoni latu, kas ir par 5,4 miljoniem latu jeb 5,7% mazāk nekā 2011.gadā.

Budžeta zaudējumi rodas saistībā ar nepietiekošo finansējumu sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Finansējums no valsts un Rīgas domes budžeta jau nebija pietiekams 2010.-2011.gadā, kad ikgadējais finansējums no valsts budžeta 2010.gadā tika samazināts par 6,2 miljoniem latu, ko pilnā apmērā nebija iespējas segt arī no Rīgas domes budžeta. Līdz ar to "Rīgas satiksme" 2010.gadu noslēdz ar 2,06 miljonu latu zaudējumu un arī 2011.gads tika noslēgts ar aptuveni 3 miljonu latu zaudējumu.

Ja negatīvais process ar nepietiekamo finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai, kad netiek piešķirts finansējums no valsts budžeta un arī Rīgas domes budžeta pilnā apjomā, turpināsies arī 2012.gadā, tad uzņēmumam draud maksātnespēja, jo visas rezerves zaudējumu segšanai jau izmantotas iepriekšējos gados.

Lai līdzsvarotu "Rīgas satiksmes" budžeta ieņēmumus un izdevumus, kā arī īstenotu attīstības projektus, būs nepieciešams papildus finansējums šā gada laikā.

Deputāts Juris Viņķelis (V) minēja, ka "Rīgas satiksmes" budžets ar vairāk nekā 12 miljonu latu deficītu, jau tagad parāda maksātnespējas iezīmes. Viņš aprēķinājis, ja vienas biļetes izmantošanas maksa ir 8,2 santīmi, tad gadā viens aktīvais rīdzinieks "Rīgas satiksmei" samaksā 140 latus.
"Sanāk, ka pilnībā tiek dotēti pensionāri, nodrošinot viņiem bezmaksas braukšanu, taču tas tiek uzlikt uz pleciem tām ģimenēm, kurām ir bērni. Varbūt šajā jomā vajadzētu kaut ko pārskatīt vai mainīt, jo sanāk, ka viens aktīvais rīdzinieks ar vienu bērnu "Rīgas satiksmi" gadā nodrošina ar 240 līdz 340 latiem," pauda Viņķelis.

Tāpat viņš kritizēja, ka apstiprināšanai tiek virzīts budžets, kas paredz papildus naudu piešķirt ar nākamajiem budžeta grozījumiem.

No deputātu puses tika pausts aicinājums uzdot Rīgas mēram Nilam Ušakovam (SC) noorganizēt revīzijas veikšanu "Rīgas satiksmē". Ušakovs kā kapitāldaļu turētājs Rīgas domes Revīzijas komisijai var dot zaļo gaismo revīzijas veikšanai, kas līdz šim no Rīgas domes puses neesot darīts.

Savukārt "Rīgas satiksmes" vadītājs Leons Bemhens skaidroja, ka uzņēmumā regulāri notiek dažādas revīzijas un tās veic gan Valsts kontrole, gan Valsts ieņēmumu dienests, gan Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs un citi. "Mēs nevaram sūdzēties par to, ka mūs nepārbauda. Mūs pārbauda katru dienu un mums pat ir atsevišķi darbinieki, kuri katru dienu ar to vien nodarbojas," sacīja Bemhems.

Kā ziņots, Rīgas domes finansējums uzņēmumam šogad plānots 47,5 miljonu latu apjomā, tomēr par nepieciešamajām papildus dotācijām Rīgas dome vēl lems šā gada pavasara un rudens pašvaldības budžeta grozījumos. Jau pagājušā gada rudenī bija nolemts, ka dotācija "Rīgas satiksmei" tiks pārskatīta vairākas reizes gadā un pielāgota konkrētajai situācijai.

"Rīgas satiksme" pilda Rīgas domes pasūtījumu nodrošināt pilsētā sabiedriskā transporta pakalpojumu. 2012.gadā pašvaldība uzdevusi nodrošināt pakalpojumu līdzšinējā apjomā, nepaaugstinot braukšanas cenas, savukārt tehnisko resursu, piemēram, degvielas cenas, pēdējo gadu laikā ir strauji augušas, tāpat ir samazināts to klientu skaits, kuri par braukšanu maksā pilnu biļetes cenu.

Lai nodrošinātu Rīgas domes pasūtījumu, uzņēmums izstrādājis budžetu, kas ir viens no vismazākajiem pēdējo gadu laikā, taču vienlaikus tajā iestrādāta pozīcija - deficīts. "Rīgas satiksme" pēdējo gadu laikā ir veikusi visaptverošu optimizāciju un samazinājusi izdevumus par vairākiem miljoniem latu. Uzņēmuma administratīvie izdevumi tika samazināti pēc uzņēmuma restrukturizācijas 2010.gada novembrī, ietaupot apmēram 1,2 miljonus latu.

2012.gadā plānots pārvadāt 140,5 miljonus pasažieru.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)