RTAB: Tūristu apmeklējuma pieaugumu pērn veicināja valsts simtgade un sporta pasākumi

Rīga, 14.marts, LETA. Tūristu apmeklējuma pieaugumu pagājušajā gadā Rīgā veicināja valsts simtgade, Dziesmu un Deju svētki, kā arī sporta pasākumi, intervijā aģentūrai LETA sacīja Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes locekle Vita Jermoloviča.

Vienlaikus viņa piebilda, ka tūristu apmeklējumu 2018.gadā sekmēja arī reklāmas kampaņas - 2017.gadā veidotās īsfilmas, kā arī pērn veidotās reklāmas ar tenisistes Aļonas Ostapenko un boksera Maira Brieža piedalīšanos.

Jermoloviča atzina, ka arī šogad Rīga tūristiem būs interesanta. "Mēs joprojām esam vēsturiski interesanta pilsēta. Rīga ir tūristiem interesanta, jo tā ir kompakta, ar burvīgu vecpilsētu, koka arhitektūru, jūgendstilu, naktsdzīvi, kā arī Rīga ir izstaigājama kājām. Rīgā ir ko darīt! Domāju, ka dažkārt mēs paši, rīdzinieki, nenovērtējam to tā, kā to dara tūristi," viņa sacīja.

Tāpat Jermoloviča atklāja, ka tūrisma nozare turpinās stabilizēties, par ko liecina arī jauno viesnīcu būvniecības "bums". "Neviens jau neinvestētu pilsētā, kurā nav perspektīvas. Pirms viesnīcas izveides uzņēmēji tomēr izvērtē visus rādītājus un attīstības potenciālu," viņa skaidroja, piebilstot, ka pēdējo gadu laikā Rīgā ir kļuvis par apmēram tūkstoti viesnīcu numuriņu vairāk. Un arī nākotnē tiek plānota jaunu viesnīcu būvniecība.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka, pēc RTAB datiem, Rīga pērn piesaistīja rekordlielu skaitu tūristu - 2018.gadā Latvijas galvaspilsētu apmeklēja 3,5 miljoni ārvalstu viesu, tostarp Rīgu pērn visvairāk apmeklēja tūristu no Vācijas, Krievijas, Igaunijas, Lietuvas un Apvienotās Karalistes.

Rīgas tūrisma attīstības birojs dibināts 2009.gada oktobra beigās. Tā dibinātāji ir Rīgas dome (70%), Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic" (10%), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (10%) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (10%). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. Birojs par savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu "Labi rīdziniekam - labi tūristam".