Banner 980x90

Slāvu maģistrālajā transporta mezglā veikti būvdarbi par 97,6 miljoniem latu

Dienvidu tilta otrajā kārtā jeb Slāvu maģistrālajā transporta mezglā līdz jūnija beigām veikti būvdarbi par 97,6 miljoniem latu, aģentūrai LETA pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.
Patlaban ir paveikti vairāk nekā 70% no visiem Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvdarbiem. Tajā skaitā ir demontēts vecais pārvads pār dzelzceļu Slāvu ielā, izbūvēts jaunais pārvads pār dzelzceļu ar četrām braukšanas joslām, tam blakus sākta otra pārvada pār dzelzceļu būvniecība, izbūvēta trīslīmeņu satiksmes mezgla trešā līmeņa estakāde uz Lubānas ielu, sākta otras trešā līmeņa estakādes būvniecība, sākta otrā līmeņa estakāžu Piedrujas iela-Krustpils iela būvniecība.

Pabeigta ir gāzes apgādes tīklu izbūve, siltumtrases tīklu rekonstrukcija un komunikāciju izbūve. Ir izbūvēta lielākā daļa elektrotīklu, paveikti lielākā daļa ūdensvada, sadzīves kanalizācijas un lietus ūdens kanalizācijas izbūves darbu. Veikta lielākā daļa monolīto atbalstsienu izbūve. Veikta gandrīz puse no satiksmes mezglā paredzētā apgaismojuma izbūves. Tāpat ir veikta nepieciešamo pagaidu apbraucamo ceļu un ietvju būvniecība.

Turpinot būvdarbus, būvdarbu veicējam būs jāveic galvenokārt dažādi virszemes infrastruktūras būvdarbi - jāturpina satiksmes pārvada pār dzelzceļu būvniecība, trīs līmeņu satiksmes mezgla estakāžu būvniecība un citi darbi.

Būvdarbus līdz jūnija beigām AS "Transport Systems" (iepriekš - "Dienvidu tilts") paveicis par 97,6 miljoniem latu, ieskaitot inflāciju un deflāciju, bez pievienotās vērtības nodokļa.

LETA jau ziņoja, ka no novembra beigām satiksmei tika slēgts esošais Slāvu pārvads pār dzelzceļu, satiksmi novirzot uz jaunuzbūvēto pārvadu. Pēc pārbūves Slāvu dzelzceļa pārvads būs ar astoņām braukšanas joslām, tas ir, vairāk nekā divas reizes platāks nekā pašlaik. Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības gaitā tiks izbūvēts arī trīs līmeņu satiksmes mezgls pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.
{baneris}
Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011.gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu "VIA Baltica".

Būvniecības izmaksas kopā, ieskaitot gan tiešās būvdarbu izmaksas, gan PVN, gan plānoto inflācijas sadārdzinājumu, plānotas 170,3 miljoni latu. Savukārt 143,15 miljoni latu paredzēti maksājumiem par finansējuma piesaisti, aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks.

Tādējādi kopējās izmaksas 20 gadu laikā varētu būt ap 313,4 miljoniem latu. Tomēr, kā norādīja Konošonoks, šī summa varētu būt arī ievērojami mazāka, jo vēl tiks precizētas gan tiešās būvniecības izmaksas, gan inflācijas sadārdzinājums varētu būt mazāks nekā plānots. Tāpat var mainīties finansējuma kārtība, piemēram, dome kredītu varētu atdot ātrāk, sacīja Konošonoks.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)