Banner 980x90

Slobins: Latvijai ir jāizvērtē kravu piesaiste no Ķīnas

Kravu apjoms, kas varētu tikt transportēts pa dzelzceļu no Ķīnas uz Rīgu, ir neliels salīdzinājumā ar kolosālo jūras pārvadājumu apjomu, intervijā aģentūrai LETA sacīja dzelzceļa operatora AS "SRR" padomes priekšsēdētājs Jevgēnijs Slobins.

Viņaprāt, dzelzceļa līnijas nespētu apkalpot šādu plūsmu, turklāt šim nolūkam būtu nepieciešamas ievērojamas investīcijas.

Uzņēmējs uzsvēra, ka jau ir tikušas veiktas atsevišķas datortehnikas piegādes no Ķīnas uz Dīsburgu Vācijā, turklāt Latvija arī strādā pie "Zīda ceļa" projekta atjaunošanas.

"Bija vienreizējas pārbaudes piegādes no Ķīnas uz Ziemeļeiropu caur Latviju, pat viens veiksmīgs konteineru vilciens no Urumči Ķīnā uz Rīgu 2008.gadā. Taču apjoms ir salīdzinoši neliels, un, būsim reālistiski, - "Zīda ceļa" atjaunošana neietekmēs globālās tendences," uzsvēra uzņēmējs.

Viņš paskaidroja, ka dzelzceļu pārvadājumi ir pārāk dārgi tādiem attālumiem un tādējādi nespētu masveidā konkurēt ar jūras pārvadājumiem. Nelielas proporciju izmaiņas virzienā no Ķīnas uz Eiropu ir iespējamas pēc aptuveni 20 gadiem, kad Ķīnas rūpnieciskie rajoni tiks pārcelti no piekrastes valsts iekšienē tuvāk ziemeļrietumu robežai.

Eksperts norādīja, ka tomēr būtu vērts gatavoties iespējamai salīdzinoši nelielai kravu plūsmas pārdalīšanai no jūras uz sauszemi no dažiem Ķīnas reģioniem. "Tieši visfutūristiskākie projekti, kuri no pirmā acu uzmetiena šķiet neīstenojami, ir priekšnosacījums izmaiņām esošajā situācijā. Mēs tikai atbalstām uzņēmumu iniciatīvu, kas ir gatavi uzņemties lokomotīves funkcijas un attīstīties šajā virzienā. Taču esam strādājoša kompānija un veidojam biznesu uz reālām, nevis iespējamām kravu plūsmām," sacīja Slobins.

Runājot par Latvijas ostu konkurenci ar Lietuvas un Igaunijas ostām, uzņēmējs atzina, ka kaimiņi vienmēr ir bijuši un būs Latvijas konkurenti. "Visās Baltijas valstīs ir labas ostas ar attīstītu termināļu un dzelzceļa infrastruktūru, kā arī lielisku attieksmi pret klientu. Šeit esam vienādās pozīcijās, tāpēc Latvijai vajadzētu maksimāli izmantot savu priekšrocībām bagāto ģeogrāfisko stāvokli. Starp Krieviju (vai Kazahstānu) un Lietuvu atrodas vēl viena papildu teritorija - Baltkrievija, tādējādi Lietuvas virzienā ir par vienu valsti vairāk, salīdzinot ar mūsējo," intervijā aģentūrai LETA norādīja uzņēmējs. Tāpēc noteiktiem Krievijas reģioniem, lielākajai daļai Kazahstānas un citām Vidusāzijas valstīm Latvijas virzienam būtu jābūt visizdevīgākajam, vismaz teorētiski, uzsvēra Slobins.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)