Tiešā tirdzniecība populāra arī Vidzemē
Daudzi cilvēki Latvijā, arī Vidzemes reģionā, meklē iespējas kā nopelnīt, un ievērojama daļa no tiem ir atradusi savu peļņas avotu - tiešo tirdzniecību. Latvijā kopumā 2010. gadā tiešo pārdevēju skaits pieauga līdz 26 000 cilvēkiem, un ar katru gadu šim skaitlim ir tendence pieaugt. Tiešā tirdzniecība ir devusi iespējas arī pircējiem – iegādāties preces ar atlaidi, nopirkt preces, kas nav pieejams veikalos. Pircējiem ērta šķiet piegāde mājās, tas īpaši būtiski ir cilvēkiem, kas nedzīvo lielpilsētā.
Tiešā tirdzniecība Latvijā, it īpaši lauku apvidos un pilsētās, kas nav reģiona centri, kļūst aizvien populārāka – to parāda šogad veikts pētījums Baltijas valstīs. Pētījums atklāja, ka gandrīz 60% respondentu ir iegādājušies produktus ar tiešās pārdošanas palīdzību un, salīdzinot šos rezultātus ar 2007. gadu, cilvēku skaits, kas iegādājas produktus caur tiešo pārdošanu, ir palielinājies par 10%.
Tiešo pārdevēju skaits Latvijā turpina pieaugt. Vai tas ir pēdējais salmiņš krīzes laikā, kuram pieķerties, vai arī šī nodarbošanās ir pievilcīga citu aspektu dēļ? Kā ir atklājuši paši tiešie pārdevēji, tad tiešā tirdzniecība ir liels iespēju lauks. Labākās iespējas, ko viņi min, ir izdevība gūt papildus peļņu, iespēja nopirkt preces ar atlaidi, tāpat tiek novērtēta iespēja strādāt nepilnu laiku un būt neatkarīgam. Daudziem tiešā pārdošana ir kļuvusi par biznesu, kas sniedz ne tikai peļņu, bet arī gandarījumu par paveikto. Ar tiešo tirdzniecību visvairāk nodarbojas sievietes, un tā ir tendence visā pasaulē.
Marita Liepiņa no Garkalnes novada ir veiksmīgākā Oriflame konsultante Latvijā, viņas vārdu atpazīst arī visā Baltijā. Maritas mērķis ir kļūt par vienu no 100 labākajiem Oriflame līderiem visā pasaulē. Marita ar tiešo pārdošanu nodarbojas jau 16 gadus un tas ir viņas pamatdarbs. Viņa stāsta: "Iepazinos ar kompāniju laikā, kad pēc augstskolas beigšanas, audzinot savu vecāko meitiņu, pavadīju laiku mājās.. Mani ieinteresēja Oriflame kosmētika, kā arī iespēja gūt papildus ienākumus. Tikai pēc kāda laika es sapratu un noticēju tam, ka peļņas iespējas, tāpat kā izaugsmes iespējas, Oriflame kompānijā ir neierobežotas.. Lai gūtu panākumus ir jāpārzina produkcija, jāorientējas skaistumkopšanas jomas tendencēs, nepieciešama mērķtiecība, ticība sev, vēlme piepildīt savus sapņus, un, protams, uzņēmēja iemaņas, ko ar laiku var apgūt vai, kam tas ir dabas dots talants, - "pieslīpēt". Ir svarīgi, ka šo biznesu es varu nodot mantojumā arī savai ģimenei."
Maritas nodarbošanās ļauj viņai īstenot dažādus sapņus. Piemēram, kopā ar ģimeni viņa ir piedalījusies starptautiskās konferencēs, kurās pulcējas spēcīgākie Oriflame līderi no visas pasaules un kuras parasti tiek rīkotas eksotiskās valstīs. Marita ir apceļojusi 27 valstis, visspilgtāk atmiņā ir palikusi Dienvidāfrika, Indonēzija un Meksika. "Man patīk darbs ar cilvēkiem. Tā ir ļoti īpaša sajūta, kad es redzu, kā cilvēki, kuriem es palīdzu attīstīt biznesu, gūst panākumus un piepilda savus sapņus. Darbs ar cilvēkiem noteikti nav tas vieglākais, nākas sastapties ar dažādiem cilvēkiem, protams, ir arī vilšanās. Lai gūtu panākumus, noteikti ir nepieciešama pacietība, īpaši jau sākumā. Pašā sākumā peļņa ir pieticīga, taču, mērķtiecīgi strādājot, ienākumi aug atbilstoši ieguldītajam laikam, tavam apķērīgumam, profesionalitātei." Pašreiz Oriflame bizness Maritai aizņem lielāko daļu laika un viņa ir realizējusi visus savus sapņus un pat vairāk, kā spējusi cerēt. Viņas aicinājums ir nodot savas zināšanas un palīdzēt realizēt sapņus tiem, kuri pievienojas viņas draudzīgajai komandai, lai attīstītu savu biznesu. Marita noslēgumā piebilst: "Nav svarīgi, kurā Latvijas novadā tu dzīvo, bet ir svarīgi, ko tu vēlies un cik daudz esi gatavs darīt , lai būtu veiksmīgs. Viss ir iespējams!"
Lielvārdietei Sarmītei Kauliņai arī ir savas veiksmes stāsts. Ar tiešo pārdošanu viņa nodarbojas jau 15 gadus, viņa ir viena no Oriflame biznesa līderēm. Tiešā pārdošana nav viņas pamatdarbs, bet gan darbs brīvajā laikā, ikdienā Sarmīte ir sertificēta kosmētiķe, bet kādreiz strādājusi par vecmāti. "Pie šīs nodarbošanās nonācu nejauši. Kad strādāju Ogres slimnīcā, es dežūras laikā dzirdēju reklāmu, ka sievietēm Latvijā tiek dota unikāla iespēja nodarboties ar tiešo tirdzniecību un vēlējos izmēģināt, jo interese par kosmētiku, kā jau katrai sievietei, bija liela. Devos uz norādīto kompāniju un reģistrējos kā skaistuma konsultante." Sarmīte uzskata, ka šai nodarbei ir daudz plusu: "Tā bija un ir mana ceļa zīme uz neatkarību un brīvību. Es šo darbu varu darīt brīvajā laikā, varu plānot pati savu darba grafiku un atvaļinājumu. Tā taču ir liela brīvība! Esmu ieguvusi finansiālo neatkarību, šeit ir iespēja palielināt savus ienākumus neatkarīgi no darba devēja. Krīzes laikā tie man bija un ir visstabilākie ienākumi, kurus krīze neietekmēja." Sarmītei arī atliek laiks saviem vaļaspriekiem – nūjošanai, ūdens aerobikai, ceļošanai.
Tiešā tirdzniecība ir kļuvusi par daudzu cilvēku nodarbošanos Latvijas reģionos un, kā atzīst paši tiešie pārdevēji, – tā ir iespēja gan tagad, gan nākotnē. Viss atkarīgs no paša iniciatīvas un, kā smej tiešie pārdevēji, roka visu laiku jātur uz pulsa. Tiešā pārdošana - tā ir iespēja gan pircējiem, gan pārdevējiem. Pētījums ir parādījis, ka, salīdzinot ar 2007. gadu, šobrīd cilvēki ir vairāk noskaņoti pirkt produktus, izmantojot nākotnē tiešo pārdošanu, un ir gatavi ieteikt līdzcilvēkiem iegādāties preces šādā veidā.
Uz sarakstu