"Tieši Tev" mērķē uz vadošo kolektīvo iepirkšanās portālu topa augšgalu
Mūsdienu sabiedrībā arvien izplatītāka kļūst iepirkšanās internetā. Cilvēkiem svarīgi ir ne tikai iepirkties, bet iepirkties izdevīgi un tieši šādu iespēju sniedz kolektīvie iepirkšanās portāli. Par portālu attīstību, plusiem un mīnusiem, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv stāsta jaundibinātā kolektīvās iepirkšanās portāla tiesitev.lv īpašnieka SIA "Tieši Tev" valdes loceklis Sergejs Karasevs.Uzņēmums "Tieši Tev" darbību uzsāka šogad jūlijā. Pastāstiet, lūdzu, kā izlēmāt sākt biznesu?
Man sen jau bija doma uzsākt biznesu, bet nevarēju atrast piemērotāko. Kādu rītu savā patstāvīgajā darbā AS "Citadele banka" dzerot rīta kafiju sāku analizēt tieši kolektīvās iepirkšanās portālus, jo pats diezgan daudz izmantoju šādu iespēju iegādāties lētāk preci/pakalpojumu. Nu tad, lūk, arī rezultāts!
Uzņēmuma veidotais portāls tiesitev.lv ir kolektīvās iepirkšanās portāls, kas piedāvā iegādāties dažādas preces un pakalpojumus. Pastāstiet, lūdzu, kas ir kolektīvā iepirkšanās? Kādēļ tā ir izdevīga?
Kolektīvā iepirkšanās ir iespēja iegādāties preci/ pakalpojumu ar ievērojamām atlaidēm. Principā pircējs saņem to pašu preci/ pakalpojumu tikai ar atlaidi, kas arī būtībā parāda to izdevīgumu.
Kādu Jūs saredzat šīs nozares attīstību turpmāko gadu laikā?
Atskatoties pagātnē, šajos kolektīvās iepirkšanās portālos bija iespēja iegādāties preci/ pakalpojumu tikai pie nosacīta daudzuma pirkumu, bet šobrīd vairs nav nepieciešams noteikts skaits. Lielākie spēlētāji piedāvā arī pakalpojumu "piegāde". Protams, to var piedāvāt tikai precei. Nākotnē šī nozare viennozīmīgi attīstīsies un būs jaunas iespējas.
Latvijā pēdējo gadu laikā parādījušies vairāki kolektīvās iepirkšanās portāli. Ar ko Jūs atšķiraties no konkurentiem? Vai konkurence tirgū ir spēcīga?
Teikšu atklāti, konkurence tirgū ir, bet ļoti to neizjūtam. Katram pirkumam savs pircējs. Kā arī, protams, notiek savstarpēja sadarbība. Mēs atšķiramies ar to, ka pieejam katram klientam individuāli. Šobrīd, kamēr esam attīstības stadijā, līdzināmies citiem kolektīvās iepirkšanās portāliem, bet tuvākajā nākotnē būs arī jaunumi, ar kuriem arī mēs atšķirsimies.
Kā vērtējat savu vietu tirgū un kāds ir jūsu mērķis? Kā plānojat to sasniegt?
Viennozīmīgi esam pamanīti. Mērķis ir iekļūt vadošo kolektīvo iepirkšanās portālu topa augšgalā. Sasniegt to viennozīmīgi varēsim tikai cītīgi strādājot komandā.
Pēc Jūsu novērojumiem, vai latvieši labprāt iepērkas internetā vai dod priekšroku pirkumiem klātienē?
Jā, latvieši labprāt iepērkas internetā, jo tas ir ērti, bet ir arī daļa iedzīvotāju, kuri dod priekšroku veikalu apmeklējumam klātienē.
Kādi ir būtiskākie plusi un mīnusi iepērkoties internetā?
Iepirkšanās internetā neaizņem daudz laika, to visu var izdarīt apvienojot ar citām lietām un tā sniedz iespēju ietaupīt. Pie mīnusiem varētu pieskaitīt to, ka preci nevar aptaustīt un, protams, arī jāuzmanās no krāpniekiem. Par citiem būtiskiem mīnusiem grūti spriest, jo paši esam interneta pirkumu piekritēji.
Kāda ir sociālo mediju nozīmē mūsdienu pasaulē, tostarp to ietekme uz iepirkšanās paradumiem?
Sociālo mediju nozīme ir ļoti liela. Viņi ir pirmie, kas spēj šo ziņu adresēt lielam cilvēku skaitam, informējot gan par iepirkšanās paradumiem, gan par jaunumiem un arī par piedāvājumu klāstu.
Kādas preces un pakalpojumus var iegādāties ar Jūsu portāla starpniecību?
Ar mūsu portāla starpniecību ir iespēja iegādāties dažādas preces un pakalpojumus.
Kā atlasāt produkciju, kas būs aktuāla Jūsu klientiem?
Mēs nešķirojam produkciju, jo, kas vienam neder, tas otram var noderēt. Cilvēki ir dažādi, tāpēc mēs uzskatam, ka īsti šķirot produkciju nebūtu nepieciešams. Ir protams savi kritēriji pie kuriem pieturamies, bet viennozīmīgi tie nav šķirojot produkciju.
Kā vērtējat valdības lēmumus attiecībā uz uzņēmējdarbības vidi Latvijā? Vai Latvijā ir viegli sākt uzņēmējdarbību?
Politiskās diskusijās neiesaistāmies. Uzņēmējdarbību bez sākuma kapitāla Latvijā ir diezgan grūti uzsākt, prieks par tiem, kuriem tas ir izdevies, jo mūsdienās nekas nav par velti. Uz sarakstu