Tirgotāji: "Nacionālā apvienība" vēlas iznīcināt nacionālos uzņēmumus
Pašmāju degvielas tirgotāji AS "Virši-A", SIA "MC", SIA "Kings", SIA "Bērzkalni", SIA "Boiro" un SIA "VIADA" ir šokēti par "bezatbildīgu un skaudru partijas "Nacionālā apvienība" attieksmi un rīcību" pret nacionāliem uzņēmumiem, apdraudot to biznesa darbības pastāvēšanu un nolemjot iznīcībai, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja degvielas tirgotāju pārstāve Laima Tarasova.Priekšlikumu virzītājs "Alkoholisko dzērienu aprites likuma" 6.panta papildināšanai ar jaunu 8.daļu, kas paredz alkohola tirdzniecības aizliegumu degvielas uzpildes stacijās, ir Saeimas deputāts un partijas "Nacionālā apvienība" biedrs Imants Parādnieks. Tādējādi ar savu iniciatīvu nacionālā partija "Nacionālā apvienība" ir nostājusies pret vietējiem uzņēmumiem un par citu valstu uzņēmēju interesēm.
Alkohola tirdzniecības aizliegums degvielas uzpildes stacijās vissmagāk ietekmēs vēl pāri palikušos vietējos degvielas tirgotājus ar pašmāju kapitālu, kas darbojas Latvijas reģionos.
Jānis Riekstiņš, AS "VIRŠI-A" valdes priekšsēdētājs: "Mums ir svarīgi, lai valsts varas pārstāvji un deputāti, kuri strādā pateicoties mūsu maksātajiem nodokļiem, atbalstītu mūs, vēl nedaudzos pašmāju uzņēmējus, nevis grautu mūsu darbību, bezatbildīgi grozot likumus savtīgu interešu vai priekšvēlēšanu impulsu vadīti. Diemžēl tikai dažu vārdu ierakstīšanai likumā sekas var būt pat atsevišķu degvielas uzpildes staciju slēgšana! Saskaņā ar Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas datiem, šobrīd Latvijā ir izsniegtas alkohola tirdzniecības licences 609 degvielas uzpildes stacijām, no tām vairāk nekā 400 degvielas uzpildes stacijas pieder Latvijas uzņēmējiem."
Šobrīd gan degvielas tirgotāji, gan mazumtirdzniecības uzņēmumi atrodas vienādā un līdzvērtīgā situācijā ar citiem uzņēmumiem, kuriem ir izsniegta licence alkoholisko dzērienu tirdzniecībai. Aizliedzot alkoholisko dzērienu tirdzniecību degvielas uzpildes stacijās, degvielas uzpildes staciju konkurētspēja tiks būtiski ierobežota.
Modris Cīrulis, SIA "MC" valdes loceklis: "Mēs atbalstam deputātu centienus samazināt mūsu valstī alkohola patēriņu. Taču jebkuram aizliegumam jābūt pamatotam, argumentētam un loģiskam. Visiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, degvielas tirgotājiem un citiem komersantiem, kuriem ir izsniegta licence alkoholisko dzērienu tirdzniecībai, ir jābūt vienādām tiesībām un to darbība netiktu ierobežota vai apdraudēta. Ja valsts nespēj to nodrošināt, iespējams, nepieciešams risinājums, kas darbojas, piemēram, Somijā. Proti, alkohola tirdzniecība ir valsts monopols un valsts teritorijā darbojas tikai dažas, specializētas alkoholisko dzērienu tirdzniecības vietas."
Uzņēmēji norāda, ka virzītās izmaiņas viennozīmīgi nav risinājums alkoholisma un kontrabandas alkohola apjomu samazināšanai, jo radīs pretēju efektu – kārtējo reizi palielinās ēnu ekonomikas īpatsvaru lauku reģionos.
Pēc uzņēmēju domām, līdzīgu mācību jau esam guvuši, kad stājās spēkā "Alkoholisko dzērienu aprites likuma" noteikumi, kas paredz alkoholisko dzērienu tirdzniecības aizliegumu no plklst.22.00 līdz 8.00. Proti, alkohola tirdzniecības aizliegums nakts stundās nav veicinājis tā galveno mērķi – cīņu pret alkohola lietošanu, jo ir palielinājies gan nelegālais alkohola tirgus (nelegālā alkohola tirdzniecības vietu skaits), gan alkohola lietotāju skaits.
Pašmāju degvielas tirgotāji uzsver, ka šāda veida aizliegumi ir nevis risinājums alkohola patēriņa samazināšanai, bet iespēja alkohola kontrabandas darboņiem.
Juris Gusevs, SIA "KINGS" valdes loceklis: "Iesniedzot priekšlikumus "Alkoholisko dzērienu aprites likumā", nav ņemts vērā arī fakts, ka degvielas uzpildes stacijas daudziem iedzīvotājiem ir vienīgā mazumtirdzniecības vieta tuvākajā teritorijā ne tikai degvielas, bet arī pārtikas iegādei – piemēram, Priekules novada Kalētu pagastā, Kandavas novada Zemītē, Limbažu novada Ozolainē un citviet.
Tāpat, ja degvielas uzpildes stacijas tiks nolemtas iznīcībai, operatīvajiem dienestiem reģionos nāksies doties uzpildīt degvielu vairāku desmitu kilometru attālumā, tādējādi patērējot papildus finansiālos līdzekļus un laiku, reizē negadījuma brīdī, pakļaujot cilvēkus briesmām."
Pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv jau vēstīja, ka degvielnieki gatavi tiesāties, ja ja šādi tirdzniecības ierobežojumi tiks pieņemti. Uz sarakstu