Banner 980x90

Turpinās attīstīt projektu par multimodāla transporta mezgla izbūvi Torņakalna apkaimē

Publicitātes foto
Publicitātes foto
Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 2016.gada 21.septembrī atbalstīja finansējuma piešķiršanu 290 000 eiro apmērā būvprojekta izstrādei multimodālā transporta mezgla izveidei Torņakalna apkaimē, kas sevī ietver reģionālo autoostu, stāvvparku, piebraucamo ceļu izveidi un savienojumu ar Torņakalna dzelzceļa staciju, pilsētas informācijas portālu Riga24.lv informēja Rīgas Domes Sabiedrisko attiecību nodaļā.

Multimodāla transporta mezgla izbūve paredzēta Torņakalna apkaimē, teritorijā starp Vilkaines ielu, Vienības gatvi un Jelgavas ielu.

Ideja paredz izveidot jaunu ielu 680 metru garumā, savienojot Jelgavas un T.Hermanovska ielas un radot priekšnoteikumus arī Latvijas Universitātes attīstības plānu nodrošināšanai. Projekts paredz arī reģionālās autoostas laukuma un ēkas būvniecību. Plānots izveidot stāvparku ar aptuveni 300 vietām vieglo automašīnu novietošanai. Tāpat tiks izskatītas iespējas izbūvēt T.Hermanovska ielas tuneli zem dzelzceļa līnijas Rīga – Jelgava.

Projekts tiek attīstīts sadarbībā ar Satiksmes ministriju, AS "Latvijas dzelzceļš", AS "Rīgas starptautiskā autoosta", SIA "Eiropas dzelzceļa Līnijas" u.c. partneriem.

"Torņakalna multimodālais transporta mezgls tiek attīstīts, pamatojoties uz Rīgas ilgtspējīga attīstības stratēģiju līdz 2030.gadam, kur transporta infrastruktūras uzsvars likts uz pilsētas centra daļas atbrīvošanu no tranzīta satiksmes, lai pasažieri sasniegtu dažādas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu. Tāpat šīs teritorijas attīstība notiek kontekstā ar Latvijas Universitātes teritorijas perspektīvu, kas paredz līdz 2023.gadam Torņakalnā izveidot akadēmisku centru jeb augstskolas pilsētiņu, kā arī, ņemot vērā Latvijas Nacionālās bibliotēkas atrašanās vietu un projekta "Rail Baltica" ieviešanu," pauda Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktors Dzintars Balodis.

Projektu par multimodālā transporta mezgla izveidi Torņakalnā plānots īstenot vairākos etapos līdz 2023.gadam, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un projekta "Rail Baltica" finansējumu.

"Plānotā projekta investīciju mērķis ir ne vien nodrošināt pasažieriem iespēju sasniegt dažādas Rīgas apkaimes, neizmantojot pilsētas centru kā tranzītzonu, bet arī uzlabot Torņakalna apkaimes ekonomisko aktivitāti," piebilda Dz.Balodis.

Pašlaik ir izstrādāts ieceres tehniski ekonomiskais pamatojums. Tiek gatavots projekta pieteikums Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalsta saņemšanai darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība".

Konkursu par būvprojekta  izstrādi plānots izsludināt 2016.gada nogalē.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)