Banner 980x90

Ušakovs: Janvārī vai februārī paredzēts atsākt Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbus

Nākamā gada janvārī vai februārī plānots atsākt Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbus Daugavas kreisajā krastā un pabeigt tos iepriekš paredzētajā termiņā, līdz 2012.gada vasarai, šodien Dienvidu tilta trešās kārtas apmeklējuma laikā sacīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC).
"Trešās kārtas būvdarbiem neizdosies piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu, tāpēc domē pieņemts lēmums lūgt Finanšu ministrijā atļauju uzņemties ilglaicīgas kredītsaistības trešās kārtas pabeigšanai," sacīja Ušakovs.

Viņš ir pārliecināts, ka atļauja tiks dota, jo kredītsaistības nepieciešamas jau iesākta infrastruktūras objekta pabeigšanai saskaņā ar likumu. "Pēc tam tiks sāktas sarunas ar bankām par izdevīgākajiem kreditēšanas nosacījumiem, un ziemas beigās būvdarbus paredzēts atsākt," piebilda Ušakovs.

Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbu pabeigšanai vēl nepieciešami aptuveni 16 līdz 17 miljoni latu un finansējums pilnībā tiks nodrošināts ar kredīta palīdzību, skaidroja Ušakovs.

"Šī summa ir lielāka, nekā Rīgas dome gadā tērē sociālajām vajadzībām, tāpēc nevaram atļauties šo naudu atvēlēt no pilsētas budžeta. Ņemot vērā to, ka bankas varētu piedāvāt izdevīgus kredīta procentus, trešās kārtas būvdarbu pabeigšanas sadārdzinājums nebūs liels. Kredīts tiks ņemts bankā, kura piedāvās visizdevīgākos nosacījumus, nav svarīgi, vai tā būs Latvijas vai ārvalstu banka," piebilda Rīgas mērs.

RD Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods piebilda, ka Rīgas infrastruktūras projektiem paredzēti 10 miljoni eiro no ES Kohēzijas fonda, taču šī nauda paredzēta Raņķa dambja savienojuma ar Jūrmalas gatvi un Vienības gatvi, tāpēc netiks izmantota Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbos.

Dienvidu tilta būvnieka AS "Transport Systems" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis uzsvēra, ka būvnieki ir gatavi atsākt darbus kaut vai rīt, nepieciešams tikai finansējums.

"Vēl jāizbūvē estakādes, tehniskie uzbērumi, ceļu segumi. Pusotra gada laikā tas tiks paveikts, un trešo kārtu nodosim ekspluatācijā saskaņā ar grafiku, 2012.gada vasarā. Nekādas soda sankcijas no Rīgas domes būvnieki par būvdarbu kavēšanu nepiedzīs, jo mēs izprotam situāciju ar finansējumu," solīja Rāvis.

"Transport Systems" valdes loceklis Māris Kvite piebilda, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības laikā tiks sakārtots arī Dienvidu tilta savienojums ar Ziepniekkalna ielu, šajā ielā tiks izbūvētas gan gājēju ietves, gan tuneļi un satiksmes pārvadi. "Visi šie darbi tiks pabeigti līdz 2012.gada vasarai," piebilda Kvite.

Ušakovs uzsvēra, ka nākotnē būs jādomā par finansējuma piesaisti, lai varētu būvēt arī Dienvidu tilta ceturto kārtu - Dienvidu tilta savienojumu ar Jūrmalas gatvi.

Savukārt Dienvidu tilta otrās kārtas būvdarbi Daugavas labajā krastā tiks pabeigti saskaņā ar grafiku 2011.gada 1.jūnijā. Rāvis sacīja, ka estakāde jau ir gandrīz pabeigta, tuvojas noslēgumam arī pārvada pār dzelzceļu būvniecība. "Esošā finansējuma ietvaros tiks uzstādītas arī papildus prettrokšņa barjeras vietās, kur iepriekš tās projektā nebija paredzētas," piebilda Rāvis.

Ušakovs uzsvēra, ka Rīgas dome no iedzīvotājiem saņēmusi sūdzības par trokšņu līmeni pie Dienvidu tilta, tāpēc šai problēmai jāmeklē risinājumi. Strods piebilda, ka papildu iepirkuma procedūra jau pabeigta un, nepalielinot otrās kārtas finansējumu, tiks uzstādītas prettrokšņa barjeras, bet, vietās, kur tas nebūs iespējams, dzīvokļos tiks nomainīti logi. "To, cik dzīvokļiem logi būs jānomaina, noteiks projektētāji," piebilda Strods.

Viņš arī informēja, ka esošā finansējuma ietvaros būs iespējams izveidot arī Dienvidu tilta otrās kārtas pievedceļu krustojumus ar Katlakalna un Dārzciema ielu.

Strods arī informēja, ka jau ir izstrādāts arī Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts, taču tilta rekonstrukciju RD varēs sākt ne ātrāk kā 2013.gadā.

Jau ziņots, ka šā gada 30.jūnijā tika pārtraukti visi būvniecības darbi Dienvidu tilta trešajā kārtā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja objekta būvnieka "Transport Systems" pārstāvis Gints Feders.
Viņš sacīja, ka esošā finansējuma ietvaros, kas ir 1,26 miljoni latu, būvniecības darbus Dienvidu tilta trešajā kārtā turpināt vairs nav iespējams.

Pēdējais nozīmīgākais darbs, kas būvlaukumā tika paveikts jūnija pirmajā pusē, bija Ziepniekkalna ielas maģistrālā ūdensvada izbūve topošā Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas divlīmeņu šķērsojuma zonā, skaidroja Feders.

"Saskaņā ar būvniecības līgumu būvnieki turpmāk nodrošinās objekta apsargāšanu, taču jāņem vērā, ka teritorija nav nožogota, tādējādi nav iespējams nodrošināt nepiederošu personu atrašanos tajā," uzsvēra Feders.

Viņš piebilda, ka iespējamā būvniecības procesa atsākšana un turpmāka finansējuma piešķiršana ir Rīgas domes Satiksmes departamenta kompetencē.

Rīgas dome Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības procesam šogad piešķīra 1,26 miljonus latu nepieciešamo desmit miljonu latu vietā, līdz ar to būvniecības procesu nepieciešams pārtraukt uz nenoteiktu laiku, piebilda Feders.

Jau ziņots, ka Rīgas pašvaldība līdz rudenim nepiešķirs naudu Dienvidu tilta būvniecības turpināšanai Pārdaugavā, jo gaidīs, vai neparādīsies iespēja iegūt šim nolūkam Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, žurnālistiem sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC).

Ušakovs norādīja, ka summa, kas nepieciešama Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai - vairāk nekā desmit miljoni latu -, esot pašvaldības budžetam patlaban pārāk liela un līdzinoties summām, kas tiek izmaksātas sociālajiem pabalstiem.

Pēc Rīgas mēra domām, būvniekiem esot daudz ko darīt pie tilta otrās kārtas būvniecības. Kad tiktu iegūti līdzekļi trešās kārtas būvniecībai, visu tiltu varētu pabeigt vienlaikus, 2011.gadā.

Ušakovs apgalvoja, ka ES līdzfinansējuma piešķiršana esot atkarīga no politiskās gribas. Pie pašreizējās valdības šo finansējumu neesot iespējams iegūt, tādēļ esot jāsagaida rudens, kad varētu mainīties valdošā koalīcija Saeimā un valdība.

"Domāju, ka ir vērts pagaidīt pusgadu, lai dabūtu ES naudu," sacīja Ušakovs, piebilstot, ka pašvaldība 14 miljonus latu varēšot paspēt iztērēt jebkurā brīdi.

Jau ziņots, ka 2009.gada nogalē, lai izvērstu darbību ārzemēs, Dienvidu tilta būvniecībai izveidotā akciju sabiedrība "Dienvidu tilts" pārtapa par AS "Transport Systems". Uzņēmumu aliansē ir SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un AS "Viadukts".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)