Uzņēmumi 2014.gadā iegādājušies par 12% vairāk jaunus auto
Šā gada pirmajā pusgadā Latvijas uzņēmumi iegādājušies 4213 jaunus transportlīdzekļus ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, kas ir par 12% vairāk nekā šajā pašā periodā pērn, liecina autonomas un līzinga uzņēmuma "Sixt" veiktā Latvijas uzņēmumu autoparku analīze.Jaunu auto iegādi uzņēmumi galvenokārt finansē ar līzinga starpniecību - 50% no transportlīdzekļiem ir iegādāti, izmantojot līzinga kompāniju sniegtos finansēšanas pakalpojumus, bet 30% no uzņēmumu jaunajiem auto iegādāti, izmantojot pašu kapitālu. Visstraujākā izaugsme novērota pilna servisa auto līzinga un auto nomas segmentā, kurā iegādāto auto īpatsvars ir sasniedzis 20%, pērn pirmajā pusgadā fiksēto 14% vietā.
"Sixt" vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems norāda, ka jaunu auto reģistrācijas dati signalizē par biznesa investīcijām konkurētspējas celšanā.
"Uzlabojoties ekonomiskajai situācijai, arvien vairāk uzņēmumu izvēlas paplašināt savu darbību vai atjaunot autoparkus. Straujais lēciens pilna servisa auto nomas pieprasījumā skaidrojams ar uzņēmumu vēlmi koncentrēties pamatbiznesa attīstībai, samazinot autoparku uzturēšanas resursus, kā arī tendencei attīstīties nomas biznesam," sacīja Jaudzems.
Analizējot uzņēmumu autoparkus, secināms, ka joprojām populārākie ir auto ar dīzeļdzinējiem - tie veido 66% jeb 2785 no uzņēmumu iegādātajiem auto. Benzīna dzinēji tiek izvēlēti divreiz retāk - tikai 32% auto. Savukārt ar gāzes iekārtu aprīkotu auto izvēlējušies tikai nepilni 2% uzņēmumu.
"Pirmajā pusgadā uzņēmumi ir iegādājušies tikai divus elektroauto. Paredzams, ka gada otrajā pusē, pateicoties projektam par siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu, Latvijā tiks reģistrēti jau ap 200 jauni elektroauto, kuru starpā ar tiem tiks papildināts arī "Sixt" nomas autoparks," atzina Jaudzems.
Populārāko auto marku topā dominē dažādu modeļu "Volkswagen" grupas automašīnas - pirktāko automašīnu trijnieku veido "VW Golf" (188 automašīnas), "VW Caddy" (156 automašīnas) un "Škoda Octavia" (156 automašīnas), kurai ceturtajā vietā seko "VW Passat" (151 automašīna).
Savukārt uzņēmumu iecienītākās auto krāsas nemainīgi ir pelēkā (35%) un baltā (26%). Salīdzinoši retāk uzņēmumi savus dienesta auto izvēlas melnā (13%), brūnā (13%), zilā krāsā (8%) vai sarkanā krāsā (5%).
Latvijas uzņēmumu autoparku analīzes veikšanā izmantoti Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Auto asociācijas dati. Uzņēmumu autoparku analīzē nav iekļauti dati par transportlīdzekļiem, kuri ir reģistrēti privātpersonām, auto tirdzniecības uzņēmumiem un kuri ir re-eksportēti ārpus Latvijas. Uz sarakstu