Uzsākta pārbaude par lidmašīnas nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos Rīgas lidostā
Saistībā ar 17.septembrī aviokompānijas "airBaltic" lidmašīnas "Bombardier Q400" nosēšanos starptautiskajā lidostā "Rīga" paaugstinātas drošības apstākļos Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir uzsācis izmeklēšanu, lai noskaidrotu notikušā tehnisko iemeslu. Satiksmes ministrs Uldis Augulis ir pieprasījis iesaistītajām institūcijām sniegt detalizētu informāciju gan par dienestu darbu un rīcību notikuma dienā, gan izmeklēšanas gaitu un rezultātiem.
SM norādīja, ka Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja veiktās pārbaudes mērķis ir noskaidrot situācijas objektīvos iemeslus, lai turpmāk sekmīgi un savlaicīgi novērstu jebkādus šāda veida notikumus aviācijas jomā. Tikai pēc rūpīgas izmeklēšanas varēs secināt, kāds bija iemesls paaugstinātās drošības apstākļiem un lidmašīnas tehniskajam stāvoklim. Minētā pārbaude nav saistīta ar atbildības noteikšanu.
Vienlaikus "airBaltic" informējusi SM kā kompānijas akcionāru un ministru, ka pārbauda visas lidsabiedrības rīcībā esošās "Bombardier" lidmašīnas, lai pārliecinātos par to tehnisko stāvokli un nodrošinātu turpmāko lidojumu drošību.
Savukārt satiksmes ministrs izteicis pateicību visiem situācijas risināšanā iesaistītajiem cilvēkiem. "Sekojot līdzi notikumu gaitai, man ir gandarījums par "airBaltic" lidmašīnas apkalpes pieredzi un profesionalitāti, veicot lidmašīnas nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos. Profesionāla, pieredzējusi un uzticama komanda aviācijas jomā ir ārkārtīgi nozīmīgs lidojuma drošības pamats, uz ko paļaujas ļoti daudz cilvēku. Latvijas nacionālā aviokompānija ir apliecinājusi savas komandas uzticamību un spēju rīkoties sarežģītās situācijās," norādīja Augulis.
Viņš arī izteica pateicību par ieguldījumu situācijas risināšanā lidostas "Rīga", gaisa satiksmes un drošības dienestu darbiniekiem, sakot paldies par viņu profesionālo darbu. "Tomēr pēc šobrīd veiktās incidenta pārbaudes rezultātiem varēsim detalizēti izvērtēt un secināt par turpmāk nepieciešamo pilnveidi gan iestāžu darbā, gan infrastruktūrā un aprīkojumā, lai, piemēram, šādā situācijā operatīvi atjaunotu lidostas darbību ikdienas režīmā un sekmētu efektīvu komunikāciju ar pasažieriem," uzsvēra Augulis.
SM informēs sabiedrību par izmeklēšanas rezultātiem un priekšlikumiem darbības pilnveidošana, lai nodrošinātu lidojumus augstu drošības pakāpi.
Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs aģentūrai LETA norādīja, ka arī CAA turpinās darbu saistībā ar aizvadītās nedēļas nogales incidentu. Aģentūra strādā ar tehniskās apkopes informāciju, kā arī sazinās ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūru, lai noskaidrotu, vai citviet bijušas līdzīgas situācijas vai arī notikums Rīgas lidostā bijis izolēts incidents.
Viņš piebilda, ka ar sestdienas incidenta analīzi savas kompetences ietvaros nodarbojas vairākas iestādes.
Jau ziņots, ka starptautiskās lidostas "Rīga" skrejceļš sestdien, 17.septembrī, tika slēgts, jo tehnisku iemeslu dēļ "airBaltic" reiss BT641 ar lidmašīnu "Bombardier Q400 NextGen" no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā "Rīga" veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos. Lidmašīnai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju.
Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bija bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ necieta.
Apkalpe, kas nosēdināja "airBaltic" lidmašīnu, kurai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju, bija pieredzes bagāta, pauda "airBaltic" Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
Savukārt CAA direktors Māris Gorodcovs iepriekš teica, ka starptautiskajai lidostai "Rīga", sagaidot nolaižamies "airBaltic" lidmašīnu ar priekšējās šasijas problēmām, tas ir bijis pirmais šāds notikums un jebkurš gadījums, kad lidmašīna nolaižas bez visām izlaistām šasijām, ir ļoti nopietns incidents.
Uz sarakstu