4 izplatītākie mīti par elektroauto mūsdienās

Elektroauto pārdošanas reitingi arvien turpina kāpt, un ne velti – elektroauto ir dabai draudzīgs transportlīdzeklis, kas straujās tehnoloģiju attīstības rezultātā kļūst arvien autonomāks, pamatīgi atvieglojot autovadītāja ikdienu. Tas tiek uzskatīts par nākotnes auto.

Par spīti neskaitāmiem ieguvumiem, sabiedrībā pastāv dažādi mīti, kas liek aizdomāties par elektroauto efektivitāti. Lūk, 5 izplatītākie mīti par elektroauto mūsdienās!

Elektroauto ir pārāk dārgi
Elektroauto patiesi maksā vairāk nekā auto, kas aprīkots ar benzīna vai dīzeļa dzinēju – tas saistīts ar akumulatora ražošanas izmaksām. Tiek prognozēts, ka, jo vairāk cilvēku iegādāsies un lietos elektroauto un jo vairāk attīstīsies tehnoloģijas, akumulatora ražošanas izmaksas kļūs mazākas, līdz ar to elektroauto kļūs ievērojami lētāki. 

Lai arī iegādāties elektroauto ir dārgāk, tā uzturēšana ir lētāka: nav nepieciešama regulāra eļļas maiņa; ir mazāk kustīgo detaļu, kas var saplīst, līdz ar to detaļas jāmaina retāk; ilgtermiņā uzlādes ir lētākas nekā degviela. Jāņem vērā arī tas, ka vairākās pilsētās pieejamas bezmaksas auto stāvvietas (pašreiz Rīgā un Liepājā, arī Viļņā un visā Igaunijā), kā arī tas, ka Latvijā elektroauto īpašniekiem nav jāmaksā reģistrācijas nodeva un nodokļi. 

Atceries un ņem vērā – OCTA polise Latvijā obligāta ikvienam auto, arī elektroauto!

Elektroauto akumulators ātri nolietojas
Šis ir viens no visizplatītākajiem mītiem, jo cilvēki vadās pēc tā, cik ātri nolietojas viedtālruņa baterijas, tomēr jāņem vērā, ka viedtālrunis tiek lādēts katru dienu, savukārt auto pāris reižu mēnesī. Elektroauto Tesla testos pierādīts, ka pēc vairāk nekā 250 000 nobrauktiem km akumulatora nolietojums ir tikai 10% – lielākā daļa "parasto" auto tiek pamatīgi nolietoti vēl ilgi pirms šāda nobraukuma.

Vienu auto cilvēks lieto aptuveni 5 gadus, līdz ar to elektroauto akumulators jāmaina retāk, nekā daži cilvēki maina savas automašīnas. Kā jebkuram citam transportlīdzeklim, tā mūžs atkarīgs no apkopes – jo pareizāk tas tiks kopts, jo ilgāk tas kalpos. Tāpat jāņem vērā, ka visi elektroauto aprīkoti ar garantiju, kas derīga 5–8 gadus, un tā bieži vien ir ilgāka par jebkura standarta auto garantiju.

Elektroauto nespēj mērot garas distances
Pirms 10 gadiem elektroauto patiešām nespēja mērot garas distances, aptuveni pēc 100–200 km bija jāapstājas, lai veiktu uzlādi. Tomēr tā ir pagātne – atkarībā no akumulatora izmēra, auto virsbūves un riepu izmēra, jaunie ID. sērijas elektroauto spēj nobraukt aptuveni 330–550 km. Garas distances vairs nav problēma arī tādēļ, ka pasaulē tiek uzstādītas arvien vairāk publiskās uzlādes stacijas, kur 30 minūšu laikā akumulatoru iespējams uzlādēt līdz 80%. Latvijā tādas ir vairāk nekā 70, līdz ar to kāda no tām vienmēr būs pa ceļam! 

Elektroauto nav drošs
Ikreiz, kad tiek izstrādāta kāda jauna tehnoloģija, cilvēki to uztver ar skepsi. Vai tas ir droši? Vai tam var uzticēties? Mīts par to, ka elektroauto nav drošs, radies pēc tam, kad kādā filmā redzēts, kā tas iekļūst negadījumā, pamatīgi uzliesmojot akumulatoram. Realitātē elektroauto nav tik bīstams, jo ir uzstādītas vairākas sistēmas, kas rūpējas par autovadītāja drošību. Piemēram, avārijas gadījumā akumulatora strāvas plūsma tiek nekavējoties izslēgta tā, lai nepastāvētu elektrošoka risks.

Graujot mītus, neaizmirsti par svarīgo – laiku ar ģimeni. Ienāc Polisubanka.lv un apskati lieliskas idejas, kur aizbraukt ar bērniem brīvdienās! Veiksmīgu ceļu!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uz sarakstu