Banner 980x90

Muižnieks: Taksometru nozare no valsts puses saņēmusi tikai uzraudzību un jaunu nodokli

Pilseta24.lv
Pilseta24.lv
Taksometru kompānijas, kuras vēlas šajā valstī strādāt caurskatāmi un būt godīgas gan pret klientiem, gan darbiniekiem, patlaban izjūt grūtības, jo ne tikai nesaņem atbalstu no valsts puses, bet gan - tieši pretēji - pastiprinātu uzraudzību un jaunu nodokli, aģentūrai LETA norāda "Rīgas taksometrs parka" valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

Viņš skaidro, ka 2015.gada pirmajā pusē viņš kā "Rīgas taksometru parka" un Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) taksometru nodaļas vadītājs pēc kāda Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieka ieteikuma ticies ar toreizējo Finanšu ministrijas parlamentāro sekretāru Arvilu Ašeradenu (V), kurš, pēc VID darbinieka vārdiem, ir "sakarīgs" politiķis, un pārrunājis vairumu taksometru biznesa problēmu.

Ašeradens patiešām esot izrādījies nozari saprotošs, un Finanšu ministrija 2015.gada 31.jūlijā izsludināja projektu - "Taksometru pārvadājumi, ēnu ekonomikas visvairāk skartā tautsaimniecības nozare", paredzot projekta izpildes termiņu - 36 mēneši. Šis projekts uz 36 lapām izrādījās ne bez kļūdām, taču pamatā korekti atspoguļo stāvokli biznesā, atzīst Muižnieks. Taču rezultāts esot bijis citāds, nekā gaidīts. Kad Ašeradens mēģinājis īstenot projektā paredzēto Saeimā, sastaptā pretestība "uzzīmēja vēl vienu papildu nodokli godīgi strādājošām taksometru firmām", secina Muižnieks. No šī gada Saeima taksometriem uzlikusi arī dienesta nodokli.

Muižnieks skaidro, ka taksometru nozarē nav nekādu "nelikumīgu spēku", ir tikai vēlēšanās saglabāt "status quo". Situāciju varēšot atrisināt tad, ja kādai no Saeimas partijām tas sāks traucēt. Kā ironizē Muižnieks, "vai arī pārceļot 1935.gada maiju uz mūsdienām, taču tam vajadzīgs līderis, bet arī šeit mūsu rezervistu soliņš ir brīvs".

Turpmāk "Rīgas taksometru parks" vēloties uzturēt darba attiecības ar saviem darbiniekiem un saglabāt pievienotās vērtības nodokļa maksātāja statusu. Teorētiski, lai ar šīm vēlmēm varētu strādāt un attīstīties konkurētspējīgā tirgū, arī pārējiem tirgus dalībniekiem vajadzētu strādāt tādā pašā regulējumā, secina uzņēmuma vadītājs.

Kā ziņots, tiek plānots ieviest taksometru patentmaksas principu, un šo ideju atbalsta lielākie taksometru nozares spēlētāji. Patlaban pelēkais sektors nozarē esot 80%.

Patentmaksa paredz, ka tā tiek maksāta par pusgadu uz priekšu: par automašīnu - taksometru, kas pārvadā pasažierus ar dzelteno valsts reģistrācijas numura zīmi. Pēc nostrādātā apjoma reizi mēnesī tā attiecināma uz darbiniekiem, kas automašīnu izmanto, sniedzot taksometru pārvadāšanas pakalpojumu. Dzelteno numura zīmi CSDD neizsniedz un taksometrs reizi pusgadā obligāto tehnisko apskati neiziet, ja automašīna nevar pierādīt veikto apmaksu vai nesamaksā to, veicot auto tehnisko apskati. Tehniskā apskate taksometriem noteikta reizi sešos mēnešos, tādēļ patentmaksas nodevas nomaksu var iekasēt un kontrolēt pietiekami efektīvi, izmantojot jau pilnībā darbojošos infrastruktūru.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)