"Rīgas satiksme" pārtraukusi sāktos iepirkumus Skanstes tramvaja līnijas projektā

Rīga, 18.janv., LETA. Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" iepirkumu komisija šodien pieņēmusi lēmumu pārtraukt iepirkumu par Skanstes tramvaja līnijas izbūvi, kā arī iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Abus pārtrauktos iepirkumus no jauna plānots izsludināt tuvāko mēnešu laikā. Līdz jaunas iepirkumu procedūras sākšanas "Rīgas satiksme" paredzējusi pārstrādāt iepirkumu dokumentāciju, pārskatot prasības pretendentiem, tādejādi iespēju robežās paplašinot potenciālo pretendentu loku, skaidroja Zaķis.

Viņš piebilda, ka pirms jaunu iepirkumu izsludināšanas visai iepirkumu dokumentācijai tiek veikta likumdošanā noteiktā pirmspārbaude Iepirkumu uzraudzības birojā. Tāpat, pamatojoties uz noslēgtu līgumu par projekta īstenošanas uzraudzību, "Rīgas satiksmes" iepirkumu komisija aktīvi sadarbojas ar biedrību "Sabiedrība par atklātību - Delna".

Jau vēstīts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) un "Rīgas satiksme" vienojusies par nosacījumiem, lai varētu turpināt Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošanu, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Viņš pastāstīja, ka trešdien notikušajā sanāksmē, kurā piedalījās CFLA, "Rīgas satiksmes", Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas un citu institūciju pārstāvji, puses vienojušās pilnībā apturēt projekta būvniecības daļas un ritošā sastāva iepirkumu izstrādi.

"Mēs jau bijām uzsākuši darbu pie būvniecības darbu iepirkuma nolikuma izstrādes, taču tagad to apturēsim un sāksim pilnīgi no jauna. Jaunā iepirkuma specifikācija tiks veidota tā, lai tas būtu pieejams maksimāli plašākam pretendentu lokam, izslēgtu visas ierobežojošās prasības un neradītu nekādas aizdomas par iepirkumu godīgumu," skaidroja Matīss. Tieši tāpat no jauna tiks veidots iepirkums arī par 12 tramvaju iegādi. Ja šie nosacījumi tiks īstenoti, CFLA paudusi gatavību atsākt sadarbību ar uzņēmumu.

Abi iepirkumi varētu tikt izsludināti divu līdz trīs mēnešu laikā.

Vienlaikus "Rīgas satiksmei" dota nedēļa laika, lai sagatavotu un CFLA iesniegtu grafiku, kādā projektu plānots realizēt. "Kopumā mūsu grafiks paredz, ka Skanstes tramvaja līnijas izbūves projekts tiks īstenots līdz 2023.gadam - tieši tāpat, kā bija paredzēts pirms tam. Uzskatu, ka esam spējīgi to izdarīt," pauda Matīss.

Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi.

Skanstes tramvaja līnijas projekts paredz ne vien pašas līnijas izbūvi, bet arī 12 tramvaju iegādi. Šajā iepirkumā pieteikušies bija divi pretendenti "Škoda" un SIA "Stadler", taču iepirkums nebija noslēdzies, jo vēl notika pretendentu izvērtēšana. "Škoda" ir viens no kriminālprocesā iesaistītajiem uzņēmumiem.

Līdz ar to, reaģējot uz uzņēmumā notiekošo, CFLA decembra beigās pieņēma lēmumu apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar KNAB sāktajiem kriminālprocesiem.

Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.