Latvijas iedzīvotāji nobrauc mazāk, nekā tiem liekas
Taču "Inchcape Motors Latvia" un "GFK" veiktā iedzīvotāju aptauja norādīja, ka pēc autovadītāju domām gadā tiek nobraukts vairāk jeb 15 tūkstoši kilometru. Iedzīvotāju aptaujas ietvaros 529 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18-65 gadiem, kuriem ir autovadītāja apliecība tika aptaujāti par nobraukumu apmēru gada laikā. 85 aptaujāto nav spējuši atbildēt uz jautājumu, bet pārējo 444 respondentu atbildes liek secināt, ka Latvijā tiek vidēji nobraukts no 15-20 tūkstošiem kilometru gadā.
Taču CSDD dati liecina par pretējo - pēdējo piecu gadu statistika norāda, ka Latvijas iedzīvotāji vidēji gadā nobraukuši vēl mazāk, vien 8,6 tūkstošus kilometru. Šāds vidējais nobraukums ir neliels un, iespējams, tas skaidrojams ar to, ka iedzīvotāji sākuši iegadāties auto ne tikai būtisku apsvērumu dēļ, bet arī dzīves kvalitātes uzlabošanai.
"Inchcape Motors Latvia" marketinga vadītāja, Jana Garanča, min, ka autovadītāji nereti iegādājoties automašīnas operatīvajā līzingā izsakās, ka nobraukums līdz 10 tūkstošiem gadā ir niecīgs, taču realitātē var secināt pretējo. Pat veicot izpēti par vidējā nobraukuma apmēriem atklājās, ka visā Eiropā vidēji iedzīvotāji nobrauc 13 tūkstošus kilometru gadā".
Jana Garanča uzskata, ka viens no iespējamajiem skaidrojumiem salīdzinoši nelielajam nobraukumam ir tāds, ka automašīnas ir kļuvušas daudz pieejamākas.
"Ja agrāk tās iegādājās tikai būtisku apsvērumu dēļ, tad tagad tās izvēlas iegadāties dzīves kvalitātes uzlabošanai. Cilvēki atļaujas iegādāties auto arī tad, ja auto nav nepieciešams izmantot katru dienu un tad, ja attālums līdz darba vietai vai interešu punktam ir neliels".
Par automašīnu skaita pieaugumu liecina arī CSDD mājas lapā pieejamie dati, tie norāda, ka 2006. gadā Latvijā bijušas 456 tūkstoši reģistrētas, tehniskā kārtībā esošas vieglās automašīnas, savukārt šī gada sākumā bijušas 586 tūkstoši tehniskā kārtībā esoši reģistrēti auto. Tāpat pētījuma dati norāda, ka daļa jeb 55% respondentu dzīvo Rīgā vai citā lielā pilsētā, 17% respondentu dzīvo kādā no Latvijas pilsētām, savukārt 29% respondentu dzīvo laukos. Kas liek domāt, ka iespējams dzīvo salīdzinoši netālu no darba vietas. "Tā kā lielākā daļa respondentu ir norādījusi, ka dzīvo pilsētā, un arī Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka cilvēki retāk izvēlas dzīvot laukos, tiem nav jāmēro tāls ceļš, lai nokļūtu darba vietā vai citos interešu punktos," secina "Inchcape Motors Latvia" mārketinga vadītāja.
Uz sarakstu