Banner 980x90

"Bio-Ventas" biodīzeļdegviela neatbilst "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu ražotāju prasībām

Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pašlaik nevar piekrist SIA "Bio-Venta" aicinājumam sabiedriskajā transportā izmantot biodīzeļdegvielu, jo tās standarts neatbilst uzņēmumā izmantoto transportlīdzekļu ražotāju prasībām, aģentūra LETA uzzināja "Rīgas satiksmē" (RS).

Kā aģentūrai LETA skaidroja RS pārstāvis Viktors Zaķis, RS pārstāvji ir izvērtējuši transportlīdzekļu ražotāju noteiktās prasības attiecībā uz izmantojamās degvielas standartu, iespējamo radīto izmešu emisijas apjomu un secinājuši, ka piedāvātā biodegviela neatbilst transportlīdzekļu ražotāju noteiktajām prasībām.

"Solaris" autobusu ražotājs norāda DIN EN 590 standarta prasības ar pieļaujamo biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai 5% apjomā, savukārt "Mercedes Benz" autobusu ražotājs modeļiem "Citaro" pieļauj lielāku biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai ar nosacījumu, ka jāveic degvielas sistēmas pārbūve.

Zaķis arī skaidroja, ka nav atrisināts jautājums attiecībā uz autonomās apsildes sistēmas darbību ziemas periodā, kuras darbināšana nav paredzēta ar biodīzeļdegvielu, kuras piejaukums fosilajai pārsniegtu 5%, līdz ar to ir jāparedz papildu degvielas tvertne fosilajai dīzeļdegvielai, tādējādi radot nepieciešamību arī pēc fosilās degvielas. Pašlaik, veicot degvielas uzpildi uzņēmuma degvielas uzpildes stacijās, to infrastruktūra nav paredzēta diviem dažādiem dīzeļdegvielas veidiem.

Zaķis informēja, ka RS vairākkārt tikusies ar "Bio-Ventas" un Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Tehniskās fakultātes pārstāvjiem un informējusi par minētajām problēmām, bet neatrisināto jautājumu dēļ projekta virzība netika uzsākta. Tostarp 2011.gadā RS no "Bio-Ventas" un LLU Tehniskās fakultātes puses tika uzaicināta izvērtēt dalību projektā ar mērķi izmantot biodīzeļdegvielu Rīgas sabiedriskā transporta autobusos.

2014.gada 9.jūnijā Ekonomikas ministrijas pārstāvji tikās ar Rīgas domes un RS pārstāvjiem, lai pārrunātu risinājumu biodegvielas izmantošanas veicināšanai. Tikšanās laikā domes un RS pārstāvji norādīja, ka, ņemot vērā nepieciešamību samazināt vides piesārņojumu Rīgā, Rīgas pilsētas pašvaldība sabiedriskā transporta attīstībā lielu uzsvaru ir paredzējusi likt uz bezizmešu elektrotransporta attīstību, par sabiedriskā transporta "mugurkaulu" izvirzot tramvaju. Jau patlaban Rīgas pilsētas sabiedriskais transports ir ar lielu bezizmešu transporta īpatsvaru - tramvaju un trolejbusu nobraukums veido 42% no kopējā nobraukuma, skaidroja Zaķis. Tāpat RS pārstāvji norādīja, ka transportlīdzekļi, kuri pašlaik tiek izmantoti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, rūpnieciski nav paredzēti biodīzeļdegvielas izmantošanai.

Kā ziņots, RS vides piesārņojuma samazināšanai Rīgas pilsētā piecu gadu laikā plāno nomainīt novecojušos autobusus pret 175 jauniem, moderniem un videi draudzīgiem.

Saskaņā ar iepirkuma procedūrā noslēgto līgumu RS degvielu pašlaik iepērk no SIA "RDZ Energy". Degvielas cena ir mainīga, jo ir atkarīga no cenas pasaules tirgū, un vidēji mēnesī par degvielu RS maksā 1,3 miljonus eiro ar viena litra cenu 0,94 eiro, stāsta Zaķis.

Kā ziņots, biodīzeļdegvielas ražošanas un pārkraušanas komplekss "Bio-Venta" oktobra sākumā ir izteicis priekšlikumu gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā sabiedriskā transporta līdzekļos izmantot biodīzeļdegvielu. Šis priekšlikums vēstulēs izsūtīts Rīgas domei un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)