Goodyear Dunlop atklāj gudro riepu koncepciju Ženēvas auto izstādē
Chip-in-tyre tehnoloģija nodrošina tiešu saziņu starp automašīnas riepām un borta datoru, lai uzlabotu transportlīdzekļa sniegumu.
2014.gada Ženēvas auto izstādē Goodyear Dunlop Tires Europe atklāja jaunu riepu koncepciju, kas ir izstrādāta ar nolūku uzlabot automašīnas stabilitāti bremzēšanas gadījumos un pagriezienos, pateicoties tiešai saitei starp riepā iegulto mikroshēmu un automašīnas bortdatoru.
Sistēmas pamatā ir tehnoloģija, kas izmanto bezakumulatora mikroshēmu, kura ir piestiprināta riepas iekšpusē un nosūta riepas spiediena, temperatūras un identifikācijas datus uz transportlīdzekļa datoru. Izmantojot šo informāciju, automašīnas centrālā datora sistēma spēj automātiski uzlabot transportlīdzekļa gareniskās un sāniskās vadības algoritmus, lai nodrošinātu uzlabotu braukšanas sniegumu.
Jaunie uzlabojumi samazina automašīnas apstāšanās posmu (jeb bremzēšanas ceļa garumu) līdz ieslēdzas ABS, kā arī nodrošina uzlabotu darbību pagriezienos, labāku novirzīšanās stabilitāti un optimizētas stabilitātes vadības sistēmas, balstoties uz riepas sniegtajiem izpētes datiem.
"Mūsdienu uzlabotās transportlīdzekļu vadības sistēmas var lieliski izmantot, lai apstrādātu un izmantotu specifisko informāciju, kas tiek saņemta no riepas," norāda Goodyear Dunlop vecākais inženieris Marks Engels (Marc Engel). "Mēs vienmēr esam sapratuši, ka ja iegūsim šo informāciju, tad pēc varam sasniegt jaunus autovadīšanas snieguma līmeņus. Šodien demonstrētais koncepts ir pirmais jau reālais solis šajā virzienā, jo no riepas saņemto informāciju mēs sākam izmantot vispārējās autovadīšanas pieredzes uzlabošanai un papildināšanai, un tas ir ievērojams solis uz priekšu," skaidro Engels.
Jaunā tehnoloģija datus no riepas ievada tieši sistēmā, palīdzot automašīnai uzlabot vispārējo sniegumu, tostarp samazinātus apstāšanās attālumus, kad ieslēdzas ABS sistēma, un uzlabotu stabilitāti, ko nodrošina labāk informētā elektroniskā stabilitātes kontroles sistēma (ESC).
"Riepu īpašības ievērojami mainās, un liela loma ir riepu veidam, skābekļa un spiediena daudzumam tajā, kā arī temperatūrai," turpina Engels. "Ja transportlīdzeklis zina šīs dinamiskās īpašības, tā vadības sistēmas var tās izmantot un nodrošināt uzlabotu vispārējo sniegumu," norāda eksperts.
Ar šīs jaunās tehnoloģijas palīdzību mikroshēma ir ievietota nevis diskā, bet tieši riepā. Tā kā mikroshēma ir ievietota riepas iekšpusē, tad atšķirībā no sistēmām, kas ir uzstādītas uz ventiļa kājas, to nevar sabojāt riepas montāžas laikā. Kad patērētāji savas riepas aizstās ar jaunām, kurās ir ievietotās mikroshēmas, viņi varēs turpināt izmantot jaunās sistēmas priekšrocības.
Uzņēmums jauno sistēmu ir uzstādījis savām SportMaxx RT riepām un šobrīd to pārbauda līdz ar ieviešanu tirgū. Sistēmu ir izstrādājis Huf, kas ir mehānisko un elektrisko bloķēšanas sistēmu, riepu spiediena pārraudzības sistēmu un telemātikas sistēmu vadošais ražotājs automobiļu industrijai visā pasaulē.
Uz sarakstu