Nenokavē un iegādājies dīzeļdegvielu bez biopiejaukuma tikai līdz 1. aprīlim!

1. aprīlis vairs nav aiz kalniem – ir atlikušas vien pāris dienu, līdz dīzeļdegvielai būs jāpievieno 7% biokomponente. Varētu šķist, kāda gan atšķirība – iegādāties “tīru” dīzeļdegvielu vai degvielu, kurai ir neliels biopiejaukums –, tomēr tā nebūt nav.
Dīzeļdegviela bez biopiejaukuma ir stabilāka ilgtermiņā, tai ir vienkāršāki uzglabāšanas nosacījumi, un tā ir ideāli piemērotāka lietošanai lauksaimniecības un būvniecības nozarē, kā arī gadījumos, kad tehnika netiek izmantota katru dienu. Biokomponentes pievienošana degvielai var veicināt tās noslāņošanos, mikroorganismu veidošanos un filtru aizsērēšanu. Tas īpaši svarīgi ir tehnikai, kas netiek izmantota regulāri, kā arī tiem uzņēmumiem un saimniecībām, kas degvielu uzglabā lielos daudzumos. Turklāt ir jāņem vērā, ka biodīzeļdegvielu nav ieteicams uzglabāt tiešos saules staros, jo tiešā saules ietekmē var paātrināties degvielas noslāņošanās. Lai nodrošinātu tehnikas uzticamību un izvairītos no problēmām sezonas laikā, visiem, kas plāno veidot degvielas rezerves, iesakām plānot iegādāties dīzeļdegvielas krājumus maksimāli ilgai uzglabāšanai jau šodien!
Kādas prognozes ir degvielas cenu dinamikai 2025. gadā?

Degvielas cenu prognozēšana ilgtermiņā ir sarežģīta, jo ģeopolitiskā situācija ir ļoti mainīga un to tieši ietekmē energoresursu cenas. Konflikti Eiropā un Tuvajos Austrumos, sankcijas, naftas ieguves kvotas un valūtas svārstības – visi šie faktori var radīt būtiskas cenu izmaiņas īsā laika periodā. Tomēr ir daži aspekti, kas jau šobrīd ir skaidri, un tie saistīti ar apstiprinātām likumdošanas izmaiņām un vides politiku. Ir apstiprināts, ka akcīzes nodokļa izmaiņu rezultātā dīzeļdegvielas cena 2025. un 2026. gadā pieaugs par 3,2 centiem litrā ik gadu, bet benzīna cena – par 2,7 centiem litrā. Šīs izmaiņas paredzētas, lai palielinātu valsts budžeta ieņēmumus un saskaņotu nodokļu likmes ar citām Baltijas valstīm. Papildus tam Eiropas Savienības direktīvas nosaka, ka līdz 2030. gadam atjaunojamās enerģijas īpatsvars transporta nozarē jāsasniedz vismaz 29% vai jāsamazina siltumnīcefekta gāzu emisiju intensitāte par vismaz 14,5%, kā rezultātā neizbēgams ir biodegvielas īpatsvara palielinājums kopējā izmantotajā degvielas apjomā, kas radīs papildu izmaksas gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Ja runājam par grūtāk prognozējamo jautājumu – degvielas cenām biržā –, gada pirmajos mēnešos degvielas cenas pieauga līdz 80 USD par barelu, kas noveda pie degvielas cenas paaugstinājuma arī Latvijas benzīntankos. Diemžēl pagaidām vēl aizvien turpinās konflikti gan tepat Eiropā, gan arī Tuvajos Austrumos, tādēļ šobrīd biržas cenu prognozēšana patiesi ir liels izaicinājums pat pieredzējušiem ekspertiem.
Lauksaimniekiem laiks gatavoties aktīvajai sējas sezonai!
Pavasaris ir klāt, un tas nozīmē tikai vienu – drīz katrā Latvijas pagastā sāks rosīties lauksaimnieki. Lai nodrošinātu nepārtrauktu darbu un maksimālu efektivitāti, būtiski ir savlaicīgi parūpēties par nepieciešamajiem resursiem, īpaši degvielas krājumiem. "Nafta LV" piedāvā marķēto dīzeļdegvielu ar samazinātu akcīzes nodokļa likmi, kas ir īpaši izdevīga lauksaimniekiem. Šī degviela ir marķēta ar zaļu krāsvielu, kas neietekmē tās kvalitāti, un to drīkst iegādāties personas, kuru rīcībā ir atbilstošas lauksaimnieciskās platības un kas ir kvalificējušās Lauku atbalsta dienesta (LAD) atbalsta saņemšanai.
Lai atvieglotu degvielas uzglabāšanu un nodrošinātu tās pieejamību tieši tur, kur tā nepieciešama, "Nafta LV" piedāvā arī dubultsienu degvielas tvertņu nomu ar tilpumu 9000 litri. Šīs tvertnes ir ražotas Itālijā un atbilst visām tehniskajām un vides aizsardzības prasībām.
Vai tu jau esi sagatavojies pavasara sējai? Sazinies ar mums un piesaki degvielas piegādi savlaicīgi!