Piecas lietas, kas par digitālo komunikāciju jāzina ikvienam uzņēmējam
Lietotāju pavadītais laiks internetā palielinās, tāpat pieaug uzņēmumu investīcijas reklāmai tiešsaistē, liecina pasaules pieredze.Lai interneta vidē izceltos un uzrunātu savu mērķauditoriju iespējami efektīvāk, "Inbox.lv" ir apkopojis Latvijas nozares speciālistu redzējumu par 2014.gada digitālās komunikācijas tendencēm.
Eksperti ir vienisprātis, ka Latvijā reklāmas risinājumiem internetā tiek atvēlēti salīdzinoši mazāki budžeti nekā citviet pasaulē. Piemēram, kamēr mēs uz vienu interneta lietotāju tērējam aptuveni 5,8 latus, tikmēr Dānijā, lai tiešsaistē uzrunātu vienu cilvēku, iegulda 94 latus, Nīderlandē - aptuveni 48 latus, Krievijā - 16 latus, bet Čehijā - 12 latus.
"Protams, varētu teikt, ka Latvijā ir salīdzinoši mazāks tirgus, kādēļ arī investīcijas mazākas un kādēļ inovatīvu risinājumu vietā izvēlas kaut ko tradicionālu, lai arī ne tik efektīvu. Tomēr jāmin, ka, salīdzinot ar interneta lietotāju skaitu, šie ieguldījumi ir neproporcionāli mazi. Tāpat vēl viens klupšanas akmens mūsu tirgū ir nepietiekama dažādu kampaņas risinājumu integrācija," uzskata reklāmas aģentūras "Alpha Baltic" radošais direktors Gatis Rozenfelds.
1.Digitālā komunikācija kā komplekss pasākumu kopums
Digitālās komunikācijas kanāli - mājaslapa, reklāma internetā, partnermārketings, e-pasta mārketings - jāuztver un jāplāno kompleksi, tikai tad var sagaidīt rezultātus. Maksimālam efektam jākoncentrējas uz vienu ziņu dažādās platformās.
2.Attēli iesaistīs vairāk nekā vārdi
Pasaulē, kur informācijas trūkumu ir aizstājusi tās pārbagātība, aizvien svarīgāk ir izteikties spilgti un pamanāmi, attēls ir viens no šiem līdzekļiem. Tāpēc turpināsies infrografiku uzvaras gājiens, palielināsies "Instragram", "Pinterest" un "Vine" lietotāju skaits.
3.Video materiālus internetā skatīsies aizvien vairāk
Video internetā skatīsies aizvien vairāk. Atbilstoši "Nielsen" pētījumam tiešsaistes video kļūs par efektīvāku risinājumu pretstatā TV reklāmām, jo tā varēs sasniegt tos, kas TV skatās reti vai neskatās nemaz, vīriešus un auditoriju vecumā no 18 līdz 34 gadiem.
4.Sociālie mediji kļūst par biznesa stratēģijas daļu
Sabiedrība visaugstāk vērtē operatīvu reaģēšanu, klientu atbalstu un radošas izklaides. Savlaicīga un prasmīga komunikācija sociālajos medijos palīdzēs zīmoliem sasniegt mārketinga un biznesa mērķus, kā arī veidot pozitīvu tēlu.
5.Mērījumi, mērījumi un vēlreiz mērījumi
Fokuss nākamajam gadam - kvalitatīvas auditorijas piesaiste un rezultātu mērījumi - lietotāju iesaistīšanās ar saturu, mājaslapas apmeklējuma palielināšanās, klikšķu skaits uz banneriem, saitēm utt.
"Efektivitāte noteikti būs viens no digitālās komunikācijas fokusiem nākamgad. Piemēram, turpmāk reklāmdevēji varēs saņemt statistiku ne tikai par to, cik reizes banneris redzēts, bet arī cik reizes tas faktiski parādījies auditorijas monitorā. Tāpat der atcerēties par tādiem rādījumiem kā "dwell rate" jeb cik ilgi lietotāja kursors bijis uz bannera un "heat map", kas ļauj saprast, kur tieši kursors ir bijis novietots, kas it sevišķi ir svarīgi, ja bannerī ir vairāk nekā viens piedāvājums. Šis viss kopā ļaus reklāmdevējiem novērtēt gan piedāvājuma, gan izstrādātā materiāla, gan izvēlētā medija un izvietojuma kvalitāti," stāsta "Mediacom" interaktīvās komunikācijas departamenta vadītājs Iļja Olijevskis.
Raksts tapis sadarbībā ar reklāmas aģentūras "Alpha Baltic" radošo direktoru Gati Rozenfeldu, radošās aģentūras "DDB" sociālo mediju departamenta vadītāju Ievu Knāķi, digitālā mārketinga aģentūras "Infinitum" valdes priekšsēdētāju Egilu Boitmani, mediju aģentūras "Mediacom" interaktīvās komunikācijas departamenta vadītāju Iļju Olijevski. Uz sarakstu