Banner 980x90

Precizē sabiedriskā transporta sniedzējiem radušos zaudējumu aprēķināšanas kārtību

Otrdien, 21.janvārī, valdība atbalstīja noteikumu grozījumus, kas precizē sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu aprēķināšanas kārtību, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis.

Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu" ļaus precīzāk piemērot normatīvajā aktā ietvertās normas un mazinās to interpretācijas iespējas.

Tā, piemēram, precizēta autobusu nolietojuma un vērtības norakstīšanas kārtība, precīzi atrunājot transportlīdzekļu lietderīgās izmantošanas laika piemērošanu un amortizācijas atskaitījumu pārrēķināšanu gan tiem sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, kas iegādāti pirms 2013.gada 1.janvāra, gan vēlāk iegādātajiem autobusiem.

Tāpat noteikumu projekts paredz, ka no 2015.gada 1.janvāra tiks mainīta pārvadātājam izmaksājamās peļņas aprēķināšanas kārtība, paredzot minimālo peļņas procenta likmes apmēra ierobežojumu (peļņa nevarēs būs mazāka par 4%), kā arī ņemti vērā divi galvenie paveiktā darba apjoma rādītāji – ieņēmumi un veiktie kilometri.

Saskaņā ar pašlaik spēkā esošo tiesisko regulējumu, izmaksājamās peļņas apmēra noteikšanai par pamatu tiek izmantoti biļešu ieņēmumi, tādējādi lielāku peļņu garantējot pārvadātājiem ar lielāku pasažieru plūsmu. Savukārt maršrutos, kur pasažieru plūsma ir neliela un kur pārvadājumi pēc būtības pilda sociālu funkciju, pārvadātāju iespējas saņemt adekvātu peļņu ir ierobežotas vai pat neiespējamas, tādējādi radot nevienlīdzīgu attieksmi un iespējas pārvadātāju starpā.

Koriģēta arī maksimālo kompensējamo izmaksu noteikšanas kārtība, precizējot atsevišķus koeficientus, tādējādi nodrošinot to atbilstību reāliem ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītiem rādītājiem. Maksimāli kompensējamās izmaksas tiek aprēķinātas, ievērojot reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos un reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos ar autobusiem sniegto pakalpojumu apjomu, izmaksas un citus lielumus, kas ļauj noteikt vidējo izmaksu lielumu starp pārvadātājiem autobusu maršrutos.

Minētie grozījumi izstrādāti, apkopojot sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtītāju, kā arī pārvadātāju viedokļus.

Pilseta24.lv jau vēstīja, ka valdībā apstiprināts Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātais vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments "Transporta attīstības pamatnostādnes 2014. - 2020. gadam" (TAP).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)