Banner 980x90

Publiskās infrastruktūras uzlabošanai 60 attīstāmajās piekrastes vietās nepieciešams piesaistīt 131 miljonu eiro

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Pilnvērtīgai un kompleksai publiskās infrastruktūras attīstībai 60 attīstāmajās jūras piekrastes vietās kopumā nepieciešams piesaistīt līdz 131,39 miljoniem eiro, teikts Valsts ilgtermiņa tematiskajā plānojumā Baltijas jūras piekrastes publiskās infrastruktūras attīstībai.

Kā piekrastes plānojuma virsmērķis ir noteikts padarīt Latvijas piekrasti par ekonomiski aktīvu daudzfunkcionālu telpu, kurā dabas un kultūras mantojuma saglabāšana un pielāgošanās klimata pārmaiņām tiek nodrošināta ar kvalitatīvu infrastruktūru un tiek īstenota laba pārvaldība.

Plānojuma autori ir ieteikuši kā attīstāmās virzīt 60 vietas gar visu piekrasti un 25 no tām noteikt kā prioritāri attīstāmās.

Ieguldījumi attīstāmajām vietām nepieciešami arī savienojumu uzlabošanai ar iekšzemi un savā starpā. Piemēram, attīstāmās vietas sasniedzamībai, uzlabojot vietējās nozīmes pievadceļus, indikatīvais finansējums noteikts 6,34 miljonu apmērā, valsts nozīmes autoceļu savienojumiem starp vietām būtu nepieciešami 10,40 miljoni eiro. Savukārt "Eirovelo 13" maršruta marķēšanai un veloceļa infrastruktūras izbūvei nepieciešamais finansējums tiek lēsts 46,53 miljoni eiro. Kopumā autoceļu un "Eirovelo 13" attīstībai indikatīvais finansējums ir 63,27 miljonu eiro apmērā, un tā avoti ir gan valsts, gan pašvaldību budžeti, ārvalstu finanšu instrumenti, piemēram, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonds, Eiropas teritoriālās sadarbības programmas.

Dokumenta autori secina, ka vietējā līmeņa publiskā infrastruktūra, tostarp pievadceļi pludmalei, autonovietņu nodrošinājums, labiekārtojums pludmaļu apmeklētāju plūsmu organizēšanai ir atšķirīgs, tomēr kopumā tas ir neapmierinošs un nepietiekams.

Viens no būtiskākajiem šķēršļiem piekrastes infrastruktūras attīstībai ir minams nepietiekamais finansējums, īpaši Eiropas Savienības fondu finansējuma ierobežota pieejamība piekrastes novadu pašvaldībām. Savukārt ierobežotas budžeta iespējas kā valsts, tā pašvaldību sektorā ieguldījumiem infrastruktūras attīstībai rada draudus ne tikai tūrisma un citu nozaru attīstībai, bet arī ekosistēmu degradācijas riskus.

Piekrastes plānojums ir vadlīnijas visas piekrastes publiskās infrastruktūras tīkla attīstībai ilgtermiņā, fokusējoties uz vienu no piekrastē būtiskākajām ekonomiskās attīstības jomām - tūrisma un rekreācijas attīstību.

Plānojums būs jāņem vērā, izstrādājot un īstenojot nozaru politikas, tai skaitā plānojot finansiālo atbalstu, pilnveidojot un izstrādājot jaunu normatīvo regulējumu, kā arī plānošanas reģionu un pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)