Banner 980x90

Saņemtas atļaujas 45 miljonus eiro vērtā minerālmēslojuma termināļa "Riga Fertilizer terminal" izbūvei

SIA Riga Fertilizer terminal (RFT) ir saņēmusi visu nepieciešamo valsts institūciju un ekspertu pozitīvu atzinumu un plāno līdz 2014.gada sākumam Rīgas ostas teritorijā, Kundziņsalā izbūvēt Ziemeļeiropā modernāko un drošāko minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināli, informē Kristīne Vizule, SIA "Rīgas Tirdzniecības osta" Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja.
 
Termināļa plānotā pārkraušanas jauda - 2 milj. tonnu kravu gadā.

RFT ir saņēmis pozitīvu atzinumu termināļa izbūvei no Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB), Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD), Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes, kā arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta.

Lauksaimniecības minerālmēslu eksportu, pārkraušanu un uzglabāšanu pasaulē stingri regulē starptautiskās normas.

RFT valdes loceklis Roberts Kļaviņš uzsver: "Gandrīz divus gadus esam nopietni strādājuši pie šī projekta veiksmīgas realizācijas, kā rezultātā ir saņemta atļauja minerālmēslu pārkraušanas termināļa izbūvei. Plānotais investīciju apjoms projektā ir 45 miljoni eiro, lielu daļu līdzekļu investējot tieši apkārtējai videi drošās, starptautiski atzītās un modernās kravu pārkraušanas un uzglabāšanas tehnoloģijās. Projektu realizēs divi uzņēmumi, kas jau profesionāli darbojas transporta un loģistikas jomā, - Krievijas A/s URALHIM un Latvijas SIA RĪGAS TIRDZNIECĪBAS OSTA (RTO). Projekta realizācijā piedalīsies arī uzņēmumi, kas ir pasaules līderi šādu un līdzīgu objektu izbūvē. Projekts dos būtisku pienesumu gan Latvijas valsts ekonomikai, gan Rīgas ostas attīstībai."

Pārkraušanas terminālis dos iespēju URALHIM nodrošināt eksporta produkciju kompānijai svarīgos starptautiskos tirgos, bet Rīgas ostai nodrošinās nozīmīgus kravu apjomus. Dažāda veida minerālmēslus, tajā skaitā arī amonija nitrāta, jau ilgstoši pārkrauj un uzglabā Rīgas, kā arī Tallinas un Pēterburgas ostās. Šādi termināļi ir arī Eiropā, piemēram, Antverpenē un Roterdamā. RFT terminālī tiks nodrošinātas pilnībā slēgtas kravu transportēšanas un apstrādes tehnoloģijas.

Aptuveni trešā daļa minerālmēslu, kas tiks pārkrauti un īslaicīgi uzglabāti terminālī, būs amonija salpetris un stabilizēts amonija salpetris. Tas tiek plaši izmantots lauksaimniecībā daudzās valstīs, ieskaitot Lielbritāniju, Franciju, Austrumeiropas, Baltijas valstis, kā arī ASV un Latīņamerikas valstis. Amonija nitrāts ir arī galvenais minerālmēslu veids, kas tiek pielietots lauksaimniecībā Latvijā. Starptautiski atzītie standarti amonija nitrātu definē kā "vielu ar zemu bīstamības pakāpi". Saskaņā ar ANO noteikumiem, to pieļaujams pārvadāt, izmantojot parasto civilo transportu: beramā veidā - specializētos minerālmēslu vagonos vai ūdensnecaurlaidīgos iepakojumos - arī atvērtos pusvagonos, kas liecina par kravas zemo bīstamības pakāpi.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)