Āgenskalna ģimnāzijai piešķir valsts ģimnāzijas statusu
Āgenskalna ģimnāzijai turpmāk būs valsts ģimnāzijas statuss - to paredz Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas šodien, 2010.gada 31.augustā, apstiprināts valdībā.
Lai izglītības iestāde varētu pretendēt uz valsts ģimnāzijas statusu, tai jāatbilst vairākiem kritērijiem - jāīsteno vispārējās vidējās izglītības programmas ne mazāk kā 3 virzienos, skolēnu skaitam 10.-12.klasē republikas pilsētā jābūt ne mazākam par 350, iepriekšējos divos mācību gados ne mazāk kā 75 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos nevar būt zemāks par C līmeni un izglītības iestādei arī jāveic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas.Āgenskalna ģimnāzija īsteno četras vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena un matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmas, kā arī trīs pamatizglītības otrā posma (7.-9.klase) izglītības programmas ar padziļinātu vācu valodas un matemātikas apguvi.
10. līdz 12.klasē ģimnāzijā mācās 380 skolēni, skolā kopā 7.-12.klasē mācās 645 skolēni. 2007./2008.mācību gadā 84,9 procentiem skolēnu, bet 2008./2009.mācību gadā - 83,1 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos ģimnāzijā nav bijis zemāks par C līmeni.
Āgenskalna ģimnāzija veic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas. Ģimnāzija no 1962.gada ir skola ar padziļinātu vācu valodas apguvi, līdz ar to ir izveidojusies par vācu valodas mācīšanas metodisko centru visiem Latvijas skolu vācu valodas pedagogiem. Ģimnāzijas pedagogi aktīvi iesaistās Rīgas vispārizglītojošo skolu metodisko apvienību darbā.
Šobrīd Latvijā darbojas 22 valsts ģimnāzijas, to darbība ir nozīmīga, lai nodrošinātu spējīgāko skolēnu potenciāla attīstību visos Latvijas reģionos un lai kopumā paaugstinātu Latvijas skolēnu zināšanu kvalitāti. Tā kā valsts ģimnāzijas veic arī reģionālā metodiskā centra un pedagoga tālākizglītības centra funkcijas, tām ir nozīmīga loma valsts izglītības kvalitātes veicināšanā. Uz sarakstu