Banner 980x90

BMW X5 (E70) ekspluatācijas nianses

Otrās paaudzes BMW X5, Eiropas tirgū tika prezentēts 2007.gadā. Daži no šiem automobiļiem jau nobraukāja pieklājīgu noskrējienu, līdz ar to - ir noteikta raksturīgāko problēmu statistika. Bet, kam tieši jāpievērš uzmanība, izvēloties un ekspluatējot BMW X5 (E70), mums pastāstīja BMW autocentra "Permalat pluss" speciālisti. Šī autoservisa specializācija - BMW automobiļu pēcgarantijas apkalpošana.

Eļļas nomaiņa
Pēdējā laika mārketinga tendences - auto ekspluatācijas izdevumu samazināšanās deklarēšana. Un arī BMW seko šīm tendencēm. Runājot konkrētāk, daudzu modeļu dzinējiem, arī X5, eļļas nomaiņas intervāls tika palielināts no 15 tūks. km uz 30 tūkst. km. Ražotājs to izskaidro tā, ka izmantojamās eļļas kvalitāte ir uzlabojusies, bet kartera apjoms ir palicis lielāks. Tikai degvielas sadegšana dzinējā, notiek pēc nemainīgiem principiem - veidojas piededži, kurš aizsērē eļļu.

Kā pirmais, bieži vien, padodas eļļas filtrs: vai nu tā samazinātā caurlaidība noved pie hroniska eļļas bada, vai arī filtrējošais papīra elements plīst un visi netīrumi, kuri ir sakrājušies, nokļūst dzinējā. Īpaši bīstami tas ir benzīna motoriem, ar to Vanos/ Valvetronic sistēmām(sk. iespraudumu), kuru eļļošanas smalkie kanāli aizsērē, pirmkārt. Rezultāts - paātrināta sadales vārpstu kulaku, Valvetronic ekscentriķu nolietošanās u.t.t. Remonts izmaksā dārgi, jo minēto gāzes sadales sistēmu konstrukcija nav vienkārša. Tiesa gan, ir iespējams izvairīties no sliktām sekām - jāveic eļļas nomaiņa nevis pēc 30 tūkst. km, bet gan pēc 15 tūkst. km.

Dzinēji
No ražošanas sākuma un līdz restailingam 2010.gadā, X5 (E70) tika komplektēts ar tiem pašiem motoriem, ar kuriem pirmās paaudzes spēkrati. Nedaudz vēlāk parādījās šo dzinēju modernizētas versijas. Raksturīgā atmosfēru benzīna motoru, ar tilpumu 3.0 l, īpatnība - hidrokompensatoru klauvēšana uz auksto. Šo pašu gāzu novadīšanas kanāli, laikam ritot, aizsērē, kas noved pie eļļas izspiešanas cauri blīvslēgiem riska. Kā viens no visdrošākajiem ir 4.8 l atmosfēru dzinējs. Daudzmaz raksturīgs defekts - eļļas daudzuma nodegumam palielināšanās, kad ir nobraukti 80...100 tūkst. km, tā iemesla dēļ, ka ir sacietējušas vārstu blīvslēgi.

Dīzeļu dzinēju GSM piedziņas ķēdes ir pieņemts uzskatīt par mūžīgām, taču reāli tas nav tā. Pēc speciālistu teiktā, nereti ir gadījumi, kad pie nobrauktiem 150...200 tūkst, km, ķēde uz 3.0 l dīzeļa dzinējiem, vienkārši plīst. Starp citu, ķēdes maiņa maksā ap Ls 700, bet maksa par remontu pēc tās saplīšanas, var izmaksāt divreiz vairāk.

Citas nianses
Daudzu automobiļu kopējā vājā vieta - piekaramo agregātu, piedziņas siksnas lūstošā skrūve, 2008...2009.izlaiduma gada automašīnām. Sakarā ar šo, ražotājs pat veica atsaukšanas kampaņu. Vēl viens raksturīgs defekts - plaisu parādīšanās kartera aizsargā, pamatā dēļ eļļas noliešanas korķa, pievilkšanas momenta pārsniegšanas. It kā tas ir sīkums, taču kartera aizsarga nomaiņai, ir nepieciešams izņemt dzinēju. Uz pirmsrestailinga 6-pakāpju ZF APK, salā, nereti iziet no ierindas mehatroniķa adapteris - neliela plastmasa detaļa, kuras trauslās sienas neiztur sabiezējušās eļļas spiedienu. Simptomi - APK režīmi metās nost uz Parking režīmu un mašīna nebrauc. Labi ir tas, ka pati detaļa nemaksā īpaši dārgi, tāpēc šo adapteru ir sākuši ražot izturīgāku.

Otrās paaudzes X5 gaitas daļa ir izturīgāka nekā priekšgājējam: sviras un savienojuma stieņi nokalpo 50...80 tūkst. km, rumbas gultņi - 50...80 tūkst. km. Septiņvietīgās versijas - standarti, bet piecvietīgās - opcionāli tika komplektētas ar pneimopiekari, kuru spilvenu resurss - 60...100 tūkst. km. Elektronikas mašīnā ir vairāk nekā nepieciešams, taču, pēc speciālistu teiktā, kaut kādu raksturīgu problēmu nav.

Kopumā, daudzi no tiem braucējiem, kuri agrāk braukāja ar pirmo X5 un pēc tam pārsēdās uz otro, atzīmē, ka spēkrats ir izgājis uz jūtami augstāku, patērēšanas un ekspluatācijas īpašību, līmeni. Un, ja piemeklēt mašīnu, kura ir normālā stāvoklī, tad pirkums neliks vilties.

Nedaudz par Valvetronic
Valvetronic gāzes sadales sistēma, BMW dzinējos parādījās 2000.gadu sākumā, Eiro-4 normu spēkā stāšanās priekšvakarā. Tās parādīšanās ļāva sasniegt labāku ekonomiskumu, bez jaudas zudumiem, un, praktiski, pilnībā atteikties no droseļvārsts. GSM klāt nāca ekscentriķi, kuri regulē vārstu atvērumu lielumu, atkarībā no dzinēja apgriezieniem. Lielos apgriezienos, tiek panākta maksimāli labāka cilindra piepildīšana ar degvielas-gaisa maisījumu, un ventilācija. Bet uz maziem apgriezieniem, vārstu gaita ir mazāka, līdz ar to, samazinās vārstu nosprostošanās efekts, pateicoties kam, samazinās degvielas patēriņš.

GSM konstrukcija, protams, kļuva sarežģītāka, un tai bija vajadzīgs sazarotāks plāno eļļošanas kanālu tīkls. Tikai, ja reti tiek mainīta eļļa, šie kanāli ir pirmais, kas aizsērē, un vissliktākajā gadījumā, ir nepieciešams mainīt cilindru bloka galvu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)