Banner 980x90

Kas ir saturiskais SEO, un kāpēc tas svarīgs uzņēmuma atrodamībai tiešsaistē

Lai uzlabotu sava uzņēmuma, produkta vai pakalpojuma atrodamību meklētājprogrammās, parasti – Google –, svarīgi veidot informatīvos tekstus tā, lai tie ne tikai būtu interesanti un noderīgi potenciālajiem klientiem, bet arī atrastos pēc iespējas augstāk meklēšanas rezultātos.

Šajā rakstā iepazīstināsim ar vienkāršiem principiem, kas jāņem vērā SEO rakstu veidošanā atbilstoši jaunākajām meklētājprogrammu prasībām. Paralēli būtiski svarīga ir arī tehnoloģiskā vietnes pielāgošana meklētājprogrammu prasībām, tostarp vietnes struktūra, virsraksta atzīmes (birkas jeb tagi), satura formatēšana un galvenes, metadatu apraksti, vietrāži, ārējās un iekšējās saites.

Daudzi uzņēmumi joprojām izmanto tikai daļu no meklētājprogrammām draudzīgu rakstu veidošanas principiem, proti, balsta saturu uz izvēlētiem atslēgvārdiem. Tomēr vajadzētu ņemt vērā, ka ar atslēgvārdiem vien šobrīd ir par maz, lai maksimāli veicinātu produkta vai pakalpojuma atrodamību un nodrošinātu optimālu reitingu Google rezultātos. Vēl vairāk – pārmērīgs, nedabisks atslēgvārdu izmantojums var drīzāk kaitēt uzņēmuma rangam, nekā to uzlabot.

Lai saprastu, kāpēc svarīga meklētājprogrammu optimizācija (SEO – search engine optimization), jāzina to darbības pamatprincipi. 

Meklētājprogrammu galvenās funkcijas

1. Pārmeklēšana: meklēšanas programmas izsūta robotus (tā dēvētos zirnekļus vai rāpuļprogrammas), lai meklētu jaunu saturu. Saturs var būt tīmekļa lapas, PDF faili, attēli, video vai jebkas cits, uz ko var izveidot saiti.

2. Indeksēšana: pēc satura noteikšanas meklētājprogrammas rāpuļprogrammas seko saitēm, lai atrastu jaunus vietrāžus – URL. Kad tie atrod unikālu saturu, to pievieno savam indeksam vai atklāto vietrāžu URL datubāzei.

3. Rangs: kad vietrāži (URL) atrodas datubāzē, rāpuļprogrammas izgūst šo informāciju, lai tā atbilstu lietotāja meklēšanas vaicājumam. Meklētājprogramma pēc tam organizē rezultātus no visbūtiskākajiem līdz vismaznozīmīgākajiem.

Lai redzētu rezultātus, jābruņojas ar pacietību!

Ja jūsu tīmekļa vietnes rangs nav visaugstākais, jūs zaudējat datplūsmas, potenciālo klientu, pārdošanas un ieņēmumu ziņā. Tomēr jābruņojas ar pacietību, jo, pat ja mājaslapas saturā visas SEO prasības ņemtas vērā, paiet laiks, līdz visi trīs iepriekš aprakstītie soļi ir īstenoti meklētājprogrammā. 

Toties SEO radītā datplūsma ir stabila. Saskaņā ar HubSpot datiem Google saņem 5,6 miljardus meklēšanas gadījumu dienā. Tāpēc jums ir nodrošināta konsekventa mēneša datplūsma.

Atšķirībā no citām datplūsmas iegūšanas metodēm, piemēram, sociālajiem medijiem vai e-pasta mārketinga, vietnes, kas ierindojas augstākā pozīcijā, saņem konsekventu, pasīvu datplūsmu un attiecīgi lielākus ienākumus.

Kāpēc nepietiek ar atslēgvārdiem?

Sākumā SEO bija vienkāršs: ievietojiet savā tīmekļa vietnē daudzus atslēgvārdus, bet pēc tam jūsu saturs tiks parādīts rezultātos. 

Vairāki Google atjauninājumi nozīmē, ka rangs rezultātos ir vairāk nekā atslēgvārdi, jo tie integrēti ar labu lietotāju pieredzi.

Atslēgvārdu izpēte ir process, kurā tiek atklāts, ko jūsu mērķauditorija meklē, cik daudz datplūsmas šie meklējumi var nosūtīt uz jūsu vietni un cik grūti ir izmantot šos meklējumus ranga uzlabošanai. Pieejami dažādi maksas un bezmaksas atslēgvārdu izpētes rīki. Vispopulārākie atslēgvārdu rīki ir Google atslēgvārdu plānotājs, Ahrefs un Moz. Atslēgvārdu izpētes posma rezultāti tiek izmantoti satura veidošanā, tomēr pastāvīgi jāpārliecinās, lai katrā informatīvajā materiālā to lietojums nebūtu pārspīlēts un saturam neatbilstošs!

Saturiskais jeb semantiskais SEO ir salīdzinoši jauna tendence – meklētājprogrammas kļūst gudrākas, balstās ne tikai uz atslēgvārdiem, bet visaptveroši noderīgu saturu. Uzņēmumi arvien vairāk paļaujas uz SEO rakstu veidošanas profesionāļiem, tomēr ikvienam, kas vēlas būt atrodams tiešsaistē, būtu jāzina daži vienkārši pamatprincipi, kas tiek izmantoti tekstu veidošanā.

Jārada precīzi, potenciālajam klientam noderīgi teksti, tie nedrīkst būt saturiski izplūduši, saturoši maz konkrētas informācijas. Katrs produkts vai pakalpojums jāapraksta pēc iespējas detalizētāk, izvairoties no liekvārdības, bet koncentrējoties uz praktiskā izmantojuma skaidrojumu.

Jāizmanto ikviena iespēja veidoties par autoritatīvu avotu savā nozarē, sniedzot komentārus tiešsaistes medijiem, izsūtot preses relīzes, publicējot viesrakstus citās vietnēs un izmantojot citus digitālā mārketinga kanālus. 

Īsumā: meklētājprogramma spēj novērtēt saturisko atbilstību plašāk tāpat, kā to darītu cilvēks, kas lasa kādu tekstu. Atslēgvārdi joprojām tiek meklēti un atrasti, bet labs SEO nepaļaujas tikai uz tiem. Svarīgs ir precīzs, atslēgvārdiem atbilstošs saturs visā teksta apjomā, citiem vārdiem, "noderīgs saturs".

SIA Genium.LV eksperti uzkrājuši ilggadēju pieredzi gan atslēgvārdu, gan saturiskā SEO prasībām atbilstošu informatīvu rakstu un mājaslapu satura veidošanā, kā arī var palīdzēt izvietot tos nozarei atbilstošajos portālos un blogos gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tāpat nodrošinām ilustratīvo materiālu izveidi un nepieciešamības gadījumā tulkojumus atbilstošajā valodā, lai jūsu uzņēmums sasniegtu pēc iespējas vairāk potenciālo klientu un parādītos augstu meklētājprogrammu rezultātos.

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)