Rīgas dome personām, kuras nespēj pārvietoties ar sabiedrisko transportu, plāno atvieglot pabalsta saņemšanu
LETA jau vēstīja, ka no 1.janvāra spēkā stājušies noteikumi, kas paredz pabalstu piešķiršanu personām ar funkcionāliem traucējumiem, kuras nevar pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Noteikumi paredz iespēj saņemt 284,57 eiro pabalstu gadā jeb 23,72 eiro mēnesī, lai nodrošinātu sev speciālā autotransporta vai taksometra izmantošanu vai arī degvielas iegādi. 71,14 eiro mēnesī var saņemt arī hroniskās nieru mazspējas slimnieki, kuriem nepieciešams veikt hemodialīzes pārbaudes.
Pabalsts pienākas personām, kurām izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) atzinums, kurā noteikts, ka sabiedriskā transporta izmantošana objektīvu iemeslu dēļ nav ieteicama vai iespējama.
Tomēr, kā skaidroja Brice, patlaban radusies nepieciešamība precizēt un vienkāršot pakalpojuma samaksas kārtību, jo iedzīvotāji aptaujās vairākkārt norādījuši, ka ir apgrūtinoši katru gadu doties uz Rīgas Sociālo dienestu, lai nokārtotu nepieciešamos dokumentus šī pakalpojuma saņemšanai.
Vienlaikus dienesta speciālisti no šī gada 4.aprīļa līdz 14.maijam veikuši dienesta darbinieku noslodzes izvērtējumu un konstatējuši, ka ikgadēja šo iesniegumu apstrāde rada lielu darba apjomu.
Rezultātā secināts, ka šī pabalsta piešķiršanas kārtību var vienkāršot, padarot to "draudzīgāku" arī pabalsta saņēmējiem. Līdz ar to komitejas atbalstītie grozījumi saistošajos noteikumos paredz, ka pabalsta saņēmējiem vairs nebūs sociālajā dienestā katru gadu jāiesniedz VDEĀVK izziņa un pabalsts automātiski tiks piemērots līdz izziņā norādītā termiņa beigām. "Invaliditāti var piešķirt uz visu mūžu vai, piemēram, uz trim vai pieciem gadiem. Līdz ar šīm izmaiņām, mēs jau pirmajā reizē, saņemot pieteikumu, piefiksēsim izziņā norādīto termiņu un iedzīvotājiem to vairs nenāksies katru gadu aktualizēt," skaidroja Brice.
Lēmums par izmaiņu pieņemšanu vēl jāskata Rīgas domei. Ja tas tiks apstiprināts, izmaiņas stāsies spēkā no nākamā gada 1.janvāra.
Uz sarakstu