Rīgas pilsētas 3.ģimnāzijai piešķir valsts ģimnāzijas statusu
Rīgas pilsētas 3.ģimnāzijai turpmāk būs valsts ģimnāzijas statuss - to paredz Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas šodien, 2010.gada 31.augustā, apstiprināts valdībā.
Lai izglītības iestāde varētu pretendēt uz valsts ģimnāzijas statusu, tai jāatbilst vairākiem kritērijiem - jāīsteno vispārējās vidējās izglītības programmas ne mazāk kā trīs virzienos, skolēnu skaitam 10.-12.klasē jābūt ne mazākam par 350 republikas pilsētā, iepriekšējos divos mācību gados ne mazāk kā 75 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos nevar būt zemāks par C līmeni un izglītības iestādei arī jāveic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas.Rīgas pilsētas 3.ģimnāzija īsteno septiņas vispārējās vidējās izglītības programmas: vispārizglītojošā virziena; matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena un profesionāli orientēta virziena izglītības programmas, kā arī vispārējās pamatizglītības otrā posma (7.-9.klase) izglītības programmas.
10. līdz 12.klasē ģimnāzijā mācās 449 skolēni, skolā kopā 7.-12.klasē mācās 822 skolēni. 2007./2008.mācību gadā 92,7 procentiem skolēnu, bet 2008./2009.mācību gadā - 89,7 procentiem skolēnu mācību sasniegumu novērtējums centralizētajos eksāmenos ģimnāzijā nav bijis zemāks par C līmeni.
Rīgas pilsētas 3.ģimnāzija veic pedagogu tālākizglītības centra un reģionālā metodiskā centra funkcijas. Ģimnāzija ir iesaistījusies jauno vispārējās vidējās izglītības dabaszinātņu mācību priekšmetu standartu izstrādē, vairāki ģimnāzijas pedagogi ir Latvijas Universitātes sertificēti mentori angļu valodā un kultūras vēsturē, pedagoģijas studenti ģimnāzijā veic pedagoģisko praksi. Trīs skolotāji studē doktorantūrā.
Šobrīd Latvijā darbojas 22 valsts ģimnāzijas, to darbība ir nozīmīga, lai nodrošinātu spējīgāko skolēnu potenciāla attīstību visos Latvijas reģionos un lai kopumā paaugstinātu Latvijas skolēnu zināšanu kvalitāti. Tā kā valsts ģimnāzijas veic arī reģionālā metodiskā centra un pedagoga tālākizglītības centra funkcijas, tām ir nozīmīga loma valsts izglītības kvalitātes veicināšanā. Uz sarakstu