Banner 980x90

Vairāku Rīgas skolu audzēkņi Skolēnu Mācību Uzņēmumu gadatirgū saņem apbalvojumus

Ceturtdien, 16.decembrī, Rīgā, plkst.12.00 Swedbank galvenajā ēkā "Saules akmens", Balasta dambī 1A, norisinājās Skolēnu Mācību Uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku Gadatirgus, kuru rīkoja biedrība "Junior Achievement - Latvija" (JAL), informē Jānis Grandāns, biedrības "Junior Achievement-Latvija" mārketinga vadītājs.

Gadatirgus bija pirmais nopietnais pārbaudījums skolēniem, kuri šogad dibinājuši savus uzņēmumus, jo viņu veikumu vērtēja kompetenta žūrija, kuras sastāvā bija gan veiksmīgi uzņēmēji, Swedbnak pārstāvji un "Skolu Krustvecāki", kā arī citi nozaru eksperti un Gadatirgus īpašais viesis - Braiens Fipps (Brian H. Phipps), ASV vēstniecības Politikas un ekonomikas nodaļas vadītājs. Gadatirgū piedalījās 70 no šogad dibinātajiem 420 SMU no visas Latvijas.

Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts sekretārs Mareks Gruškevics, atklājot Gadatirgu teica: "Izglītības un zinātnes ministrija augstu vērtē Junior Achievement - Latvija sniegto ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības attīstībā, iesaistoties jaunatnes uzņēmējspēju veicināšanā un jaunās uzņēmēju paaudzes veidošanā. Mums ir patiess prieks, ka šogad žūrijas komisijā darbojas arī Rīgas Klasiskās ģimnāzijas SMU "Cleverway", kuri vasarā notikušajā Eiropas SMU finālā izcīnija trešo vietu, tādējādi apliecinot, ka Latvija var lepoties ar saviem radošajiem jauniešiem. Apzinoties, ka esošie un topošie uzņēmēji var izmainīt Latvijas ekonomisko situāciju, aicinu, lai arvien vairāk uzņēmēju, pašvaldību un jaunieši vecāku iesaistītos Junior Achievement - Latvija īstenotajā sociālājā kampaņā un kļūtu par skolu krustvecākiem!"

Gadatirgus laikā SMU bija jāprezentē savas biznesa idejas un paveiktais, pārliecinot žūriju, par to, kāpēc viņu prece vai pakalpojums jāiegādājas. Šogad ļoti būtisks vērtēšanas nosacījums bija SMU mārketings - preces kvalitāte, komandas stenda noformējumus un koptēls, kā arī pārdošanas spējas, norāda Jānis Grandāns, biedrības "Junior Achievement-Latvija" mārketinga vadītājs.

Šogad par labākajiem SMU kvalitatīva produkta grupā tika atzīta CupJacket (Rīgas 93.vidusskola) - Adīti krūzīšu sildītāji. Inovatīva produkta grupā DORA (Rīgas pilsētas 2.ģimnāzija) - Termozeķes;
BabyEinstein (Rīgas Tirdzniecības tehnikums) - Aizsargājošas zīdaiņu cepures; T-palīgs (Rīgas Klasiskā ģimnāzija) - T-kreklu apdruka ar mācību materiāliem.

Labākās reklāmas grupā Climb in English (Rīgas pilsētas 2.ģimnāzija un Rīgas Mūzikas internātvidusskola) - Klinšu kāpšanas un angļu valodas apmācība.

Tāpat žūrijas komisijas pārstāvji pasniedz savas simpātiju balvas. ASV Vēstniecība pasniedza balvu  Vetro (Rīgas pilsētas 2. ģimnāzija) - Glāzes ar LED apgaismojumu. SIA "Kelle Expo" (dalība izstādē "Ražots Baltijā 2011" pasniedza balvu BabyEinstein (Rīgas Tirdzniecības tehnikums) - Aizsargājošas zīdaiņu cepures. AS "Super FM" pasniedza balvu Džezā ne tikai meitenes (Rīgas mūzikas internātvidusskola) - Pasākumu rīkošana.

Savukārt Izglītības un zinātnes ministrija veicināšanas balvu pasniedza Climb in English (Rīgas pilsētas 2.ģimnāzija un Rīgas Mūzikas internātvidusskola) - Klinšu kāpšanas un angļu valodas apmācība, informē Jānis Grandāns.

Tāpat visi dalībnieki saņēma žurnālus "Kapitāls", "Ražots Latvijā", kā arī ikvienam bija iespēja cienāties ar Coca-Cola produkciju.

Gadatirgus laikā SMU bija iespēja arī iegūt nepieciešamos kontaktus ar mentoriem, kuri konsultēs SMU visā to darbības laikā. Gan mentoriem, gan topošajiem uzņēmējiem tā būs unikāla pieredze, lai iegūtu jaunas zināšanas un pieredzi. Mācību gada noslēgumā, 2011.gada jūnijā Junior Achievement - Latvija sadarbībā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju īpašā apbalvošanas ceremonijā nominēs "Gada sociāli atbildīgos uzņēmumus uzņēmējdarbības izglītībā" un "Gada labāko SMU mentoru".

Junior Achievement - Latvija izpilddirektore Jana Jakovļeva: "Skolēnu Mācību Uzņēmumu Gadatirgus ir nozīmīgs pasākums, kurā SMU dalībnieki - topošie uzņēmēji, klātienē tiekas ar esošiem veiksmīgiem uzņēmējiem, ministriju, pašvaldību pārstāvjiem. Skolēni uzdrīkstas prezentēt savas biznesa idejas, stāsta par produkta ražošanas procesu, gūto pieredzi, vadot uzņēmumu, un mēģina pārliecināt uzņēmējus, nozaru ekspertus par savas biznesa idejas ilgtspēju. Uzsākot SMU darbību, skolēni tiek virzīti uz inovatīvu, sociāli atbildīgu ideju ģenerēšanu un risinājumu meklēšanu, to realizēšanā izveidojot un attīstot savu uzņēmumu."

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)